בארץ

"גן הילדים" נמשך: נתניהו ובן גביר לא מדברים, והפשיעה מתפוצצת

ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי מצויים בנתק מוחלט קרוב לשבוע, בזמן שהאלימות משתוללת. אמש החרים השר בן גביר את ישיבת הממשלה ואמר: "ישראל חייבת לעבור מהכלה להתקפה, בליכוד הבטיחו הבטחות. אנו דורשים לאמץ את ערכי הימין"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
73 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, הפשיעה והאלימות ברחובות משתוללת - אבל רה"מ והשר לביטחון לאומי לא מדברים כמעט שבוע ומצויים בנתק. "הממשלה מתנהגת כמו גן ילדים", אמר ח"כ בני גנץ בסוף השבוע, "הקיצוניות פגשה את המציאות, הממשלה הזו לא מתנהלת ולא מנוהלת".
אתמול החרים השר איתמר בן גביר את ישיבת הממשלה בעקבות מדיניות ההכלה מול הטרור. סיעת עוצמה יהודית הודיעה שלא תתייצב גם לדיונים וההצבעות במליאת הכנסת. זה החל בשבוע שעבר, בעקבות התגובה הרופסת בעזה שעוררה את זעמו של בן גביר שאפילו לא הוזמן - למרות תפקידו הבכיר בממשלה - לדיונים הביטחוניים.

אמש זעם השר בן גביר גם על ההחלטה לשחרר את חבר הפרלמנט הירדני שהבריח נשק לישראל, וגם על שחרור גופות 3 מחבלים שחוסלו בידי צה"ל. אמש ערך השר סיור במטה הימ"מ עם מפקד מג"ב, ואמר בין היתר: "ישראל חייבת לעבור מהכלה למתקפה. הממשלה חייבת ליזום ולחתור למגע. זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות. זו הסיבה שלא הגעתי לישיבת הממשלה, וזו הסיבה שחברי מפלגתי לא יגיעו להצבעות בכנסת. אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין".
בתגובה לדברי שר הביטחון גלנט כי גופות המחבלים אינם מהווים קלף מיקוח, וכי הוא עצמו ראה הרבה יותר גופות מבן גביר, אמר השר לביטחון לאומי: "גלנט דיבר על כך שראה הרבה גופות של מחבלים, ואין לי בכך ספק, אבל בשנים האחרונות ראיתי עשרות נרצחים. אנחנו צריכים בשבילם להפסיק את ההכלה ואת הוויתורים, לא לשחרר מחבלים אלא להרוג אותם".
 
כידוע, לבן גביר אין אינטרס לפרק את הממשלה, במיוחד לא בתקופה שהוא בשפל בסקרים ועלול להיעלם מהמפה. אולם לא בטוח שהוא שולט במצב. סקרים שנערכו לאחרונה מראים כי הציבור תומך בפיטוריו של השר לביטחון לאומי על ידי רה"מ נתניהו. יתכן כי אם הנתק יימשך, מה שעלול לסכן אף את אישור התקציב, ינקוט אחד מהצדדים בצעד שיביא בטווח הלא רחוק לקריסת הממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה