בארץ

זה סכום העתק שנדרש כדי לשקם את המצוקים בחוף בנתניה

במהלך ביקור בנתניה, העריכה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן כי יידרשו לפחות כ-800 מיליון שקל לשקם את האזור
מערכת ice |  1
עידית סילמן ומרים פיירברג-איכר (צילום עיריית נתניה)
בעקבות קריסה ניכרת של חלק מהמצוק החופי בנתניה ביום חמישי האחרון, ערכה אתמול (א') השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, סיור באזור, בהשתתפות ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, ומנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא.
אירוע הקריסה אירע בשרשרת המצוקים המסוכנים בישראל. על פי ההערכות, באירוע זה קרסו כ-800-1,000 טונות חול. בימים אלו מתבצע בעיר נתניה פרויקט לאומי גדול של בניית שוברי גלים מצפון לאזור הקריסה, ובמקטע זה צפויים בקרוב להיבנות שישה שוברי גלים נוספים.
רצועת החוף של ישראל, לאורכם של כ-190 ק"מ, כוללת כ-45 ק"מ של מצוקים המצויים מעל רצועת החוף בקטע שבין חדרה לאשקלון. במקטעים מסוימים לאורך קו חוף רכס מצוקי כורכר, קיימת סכנת התמוטטות.
בהתאם להחלטת ממשלה 5053 – בעניין הקמת חברה ממשלתית ייעודית להתמודדות עם התמוטטות המצוק החופי, החלה לפעול בשנת 2015 החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון אשר מהווה זרוע ביצוע של המשרד להגנת הסביבה לטיפול בהתמוטטות מצוק חוף הים התיכון בנושא הימי. החברה הוקמה גם בדחיפת ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר. מטרתה העיקרית של החברה היא לתכנן, לבצע ולתחזק את הקמת הגנות ימיות, כגון שוברי גלים וגיאוטיובים ימיים לצד הזנות חול לצורך הרחבת רצועות החוף.
לצורך הקמת ההגנות הימיות במרחב המצוק החופי, הוקצו כ-410 מיליון שקל במסגרת החלטת הממשלה, כשלב א' בתוכנית כוללת. כעת, המשרד להגנת הסביבה מעריך כי נדרשים כ-400 מיליון שקל להשלמת שלב ב' של התוכנית הלאומית להגנת המצוקים בחופי ישראל. המשרד להגנת הסביבה פועל בימים אלו להכנת הצעת מחליטים אשר תעגן את המשך פעילות החברה הממשלתית ואת המשאבים הנדרשים לצורך השלמת הקמת ההגנות הימיות לכל אורך חופי ישראל, כנדרש.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "ההגנות הימיות על המצוקים החופיים קשורות בקשר הדוק להגנות החופיות. למרות כל המאמצים עד היום של כלל הגורמים הממשלתיים ובשלטון המקומי, אנחנו רואים שהמצוקים ממשיכים להתמוטט. השמירה על המצוקים בחופי ישראל היא משימה לאומית חשובה, שעתידה לתת מענה גם אל מול האתגרים של עליית מפלס הים בעקבות משבר האקלים. המשרד להגנת הסביבה יפעל לקידום החלטת ממשלה לשמירה על מצוקי ישראל הנשחקים, שתכלול את המשך התקצוב הדרוש לשם כך, במטרה לשמור על חופי ישראל".
ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני מודה לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, על שהגיעה השכם בבוקר כדי להבין מקרוב את גודל אירוע קריסת חלק מהמצוק היפה שלנו ואיתו חלק מהטיילת. למזלנו, לא היו נפגעים בנפש. השרה בחנה מקרוב גם את פרויקט שוברי הגלים המתבצע לאורך החוף במסגרת הצלת המצוק. האירוע ממחיש עוד יותר את החשיבות בהמשך פעילותה של החברת להצלת המצוקים ואישור תוספת תקציב להגנה הימית והיבשתית כאחד על-ידי המדינה. אני מודה לשרה על מהירות התגובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדוע האזרחים צרכים לממן את חיזוק הצוקים ?
    אזרח 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אנו צרכים לממן את בתי המיליונרים על הצוק וביניהם את ביתה של ראש עיריית נתניה. מי שקנה ובנה על הצוק שיתמודד לבד... פשוט שחיתות של העריה וכל הגורמים לתבוע לדין את מי שאישר בניה על הצוקים...
    סגור