בארץ

הרצוג: "מחויבים לנצח לשבועה הקדושה 'לעולם לא עוד'"

"אני בטוח שהצעירות והצעירים, שנמצאים אתנו כאן היום, ימשיכו לשאת את לפיד הזיכרון ולהוביל אותו הלאה לדורות הבאים. רק כך נמשיך להיות מחויבים לנצח לשבועה הקדושה 'לעולם לא עוד' ולשבועה הקדושה 'נצח ישראל לא ישקר'", קבע הרצוג בברכה ששיגר לבאי ובאות הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון "בית העדות"
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
כשברקע הולכים ומתמעטים שורדי השואה החיים בקרבנו והאנטישמיות שהתגברה בעולם בשנה האחרונה, בחר נשיא המדינה, יצחק הרצוג, להדגיש במהלך הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון "בית העדות", שבמושב ניר גלים, את חשיבות תפקיד הדור הבא בהנצחת רצח העם היהודי בזמן מלחמת העולם השנייה.
"אני בטוח שהצעירות והצעירים, שנמצאים אתנו כאן היום, ימשיכו לשאת את לפיד הזיכרון ולהוביל אותו הלאה לדורות הבאים. רק כך נמשיך להיות מחויבים לנצח לשבועה הקדושה 'לעולם לא עוד' ולשבועה הקדושה 'נצח ישראל לא ישקר'", קבע הרצוג בברכה ששיגר לבאי ובאות הטקס.
הטקס המרכזי במוזיאון "בית העדות" להנחלת זיכרון השואה, שבמושב ניר גלים, עמד השנה בסימן "'השואה בלאדינו' – קהילת סלוניקי מתפארת לחורבן", והתמקד בסיפורה של יהדות יוון, הנחשבת לנשכחת מעט, בתקופת השואה. את הטקס הנחתה השחקנית חני נחמיאס, נצר ליהדות סלוניקי. "'בית העדות' הוא לבנה חשובה, יקרה, חיונית והכרחית בבניין חומת הזיכרון שלנו. אנחנו מחויבים לזיכרון, וכל עוד נשמה באפינו, אנחנו נמשיך לזכור", התחייב נשיא המדינה.
"את זיכרון השואה, אנחנו חייבים למיליונים שנספו, וכמובן, לניצולים ולשורדים. את זיכרון השואה, אנחנו חייבים לעצמנו, לבנינו ולבנותינו, לנכדינו, לנינים ולכל דור ודור, שימשיך לספר. את זיכרון השואה אנחנו חייבים לאומות כולם, לאנושות כולה, לשורדי השואה היקרים שלנו. אתם שעליתם ארצה, הקמתם בית ומשפחה. הקמתם קהילה נפלאה בכל האזור כולו, וכמובן במושב ניר גלים – לתפארת הדור כולו. וכשנפרץ סכר השתיקה, החל מעשה הקדושה של הזיכרון: החל מהבנייה וההנחלה, עובר לסיפור ולמעשה החינוכי, ועד הקמת 'בית העדות' עצמו – מוזיאון חינוכי-ערכי, בית שמספר על עוצמת הגבורה של הנספים ושל השורדים. בית עבור כולנו", קבע הרצוג.
"זוהי המורשת שלכם – מורשת של גאווה לאומית ואהבת האדם. המורשת זו כתובה בין קירות 'בית העדות', וממשיכה אל בני הנוער, אל תלמידות ותלמידים, אנשי חינוך ואנשי ביטחון, מבקרות ומבקרים מכל שדרות העם. כולם יוצאים מכאן עם מטען ערכי חשוב מעין כמותו", שיבח הנשיא. בטקס לקחו חלק כוכב "טירונות" ו"השיר שלנו", השחקן גולן אזולאי ועוד, כשעל בימתו הופיע זוכה "הכוכב הבא", הזמר אליאב זוהר.
מנכ"לית מוזיאון "בית העדות", רחל רוזנמן עפר: "האירוע בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון 'בית העדות' הוא משמעותי מאוד עבורנו, במיוחד לאור הנוכחות המסיבית מאוד של בני נוער וילדים, המגיעים ויושבים מרותקים וקשובים כל הערב".
"משפחות רבות מגיעות בהרכב של שורד השואה, ילדיו, נכדיו, ואף ניניו. אין התרגשות גדולה מזו", הוסיפה רוזנמן עפר, "העובדה הזו מוכיחה לנו כי הפורמט שבחרנו לאירועים של ערב יום השואה הוא נכון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה