בארץ

על סף פיצוץ: מתפללים מתבצרים במסגד אל-אקצא

מאות מוסלמים נעלו עצמם מאמש במסגד אל אקצא ובתגובה מג"ב מונע כניסה מתפללים נוספים למתחם. היום צפויים לעלות אלפי יהודים להר הבית ועשרות אלפי מתפללים יגיעו לכותל
מערכת ice | 
הר הבית (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
במקביל לעלייה הצפויה של אלפי יהודים היום (ראשון) להר הבית, התבצרו הלילה מאות צעירים מוסלמים במסגד אל אקצא. בלקח מאירועי השבוע שעבר והפינוי האלים שהופץ ברשתות החברתיות וגרם לזעם בעולם הערבי, הפעם קראה ישראל לירדן לפנות את המתפללים. בירדן דחו את הבקשה והאשימו את ישראל בזיוף העובדות.
משרד החוץ הירדני פרסם כי "פינוי אל-אקצא לקראת הכניסה של כוחות הביטחון אליו רק ידחוף את המצב לעבר עוד מתיחות ואלימות, וכולם ישלמו את המחיר של המהלך הזה. אנו מזהירים מפני ההשלכות ההרסניות של המשך הפרת הסטטוס קוו על ידי ישראל, הפרעותיה לקדושת אתרי הדת ופגיעה בזכויות המוסלמים לקיים פולחן דתי בחודש הרמדאן".

המתפללים המוסלמים נעלו אמש את שערי המסגד מבפנים ולא אפשרו לאיש להיכנס או לצאת. מנגד, כוחות מג"ב מנעו כניסה של מתפללים נוספים למתחם, מה שגרם לעימותים במקום. כל זאת בעיצומו של חודש רמדאן הנפיץ מעורר חשש שכל התלקחות בהר הבית תעודד התלקחות ביטחונית בכל הגזרות.
החשש גובר לקראת עליית היהודית להר הבית ובואם של עשרות אלפי מתפללים יהודים לכותל המערבי לתפילת ברכת הכוהנים.
 
אמש התגלע עימות נוסף בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על רקע ביקורי יהודים בהר הבית. המפכ"ל ביקש לאסור עליית יהודים להר הבית החל משביעי של פסח (יום רביעי הקרוב), ועד סוף הרמדאן. השר בן גביר טען  כי זו כניעה לטרור, וסכנה למתפללים היהודים בכותל המערבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה