בארץ

מבקר המדינה בדו"ח נוקב: "תנאי שפל ללוחמים ופרצות ביטחוניות"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם היום דו"ח ביטחוני רווי ביקורת בשלל נושאים בוערים וביקר בחריפות את התנהלות הממשלה. בין השאר העביר המבקר ביקורת בסוגיית הסכנות הביטחוניות בקו התפר, תנאי המחיה ללוחמים והטיפול בחיילים הבודדים
דוד זולדן | 
מתניהו אנגלמן (צילום מסך חדשות כאן 11)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום דו"ח ביטחוני מקיף ותקיף נגד הממשלה. על סוגיית קו התפר כתב: "בשנת 2021 נכנסו דרך הפרצות 1.4 מיליון שב"חים וגם כיום עדיין נכנסים 6,000 מידי יום". לטענת מבקר המדינה, צה"ל החליט עצמאית לא לתקל פרצות משנת 2017, כאשר ראש הממשלה והקבינט ידעו על השערוריה.
המבקר מציין כי בין מרץ למאי 2022 נרצחו 11 בני אדם בשלושה פיגועים שביצעו מחבלים, שהסתננו לישראל דרך פרצות בקו התפר. עוד ציין המבקר כי במהלך השנים 2002-2019, הסד"כ הצבאי בשטחי יהודה ושומרון הצטמצם בכ-70%, זאת בנוסף תופעה של חבלה ופגיעה בגדר קו התפר על ידי פלסטינים.
עוד נכתב כי "באפריל 2022 ובעקבות גל הפיגועים, הוקצה תקציב בסך 360 מיליון שקל על ידי הקבינט המדיני-בטחוני לצורך הקמת חומה שתחליף מקטע גדר באורך של 40 ק"מ בגזרת חטמ"ר מנשה מתוך עלות הקמה משוערת של חומה לאורך כל קו התפר בסך של כ-2.4 מיליארד שקל".
"השקעה זו עשויה אומנם לצמצם את תופעת ההסתננות במקטע מסוים, אולם בהיעדר תכנית שלמה ומקיפה, יש חשש שתימשך תופעת ההסתננות, על הסיכון הנשקף בגינה", מתריע מבקר המדינה. עוד הוא מציין תוך כדי נזיפה כי מתוך כלל השב"חים שנכנסו לישראל דרך הפרצה, מספר זעום מהם נעצרו.
המבקר אנגלמן מותח ביקורת מושחזת על קצב העברת מחנות צה"ל ממרכז הארץ. "בתקופה של יוקר דיור, עוכב שיווקן של עשרות אלפי יחידות דיור במרכז הארץ, כשבע שנים לאחר תחילת העברת מחנות צה"ל", מציין אנגלמן.
אנגלמן מציין כי: "מתוך 69,185 יחידות הדיור המתוכננות בשטחי המחנות המתפנים – פוטנציאל יחידות הדיור לשיווק היה 46,505 עד 53,256 ומתוך פוטנציאל זה שיווקה רשות מקרקעי ישראל רק 11,404 יחידות דיור".
עוד מבקר ממליץ: "כי כל הגופים הרלוונטיים – רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון ומשרד האוצר – ייבחנו באופן מקיף ויסודי את מימוש תוכנית שוה"ם 3 ואת ניהולה כדי ליישם לקחים ולטייב את תהליכי העבודה, בניסיון להאיץ את יישום התוכנית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה