בארץ

סדקים בקואליציה? קרעי במתקפה על סמוטריץ': "רוצים שר מהליכוד"

אחרי שהשר קרעי התפוצץ על היועץ המשפטי של האוצר שלטענתו מסנדל את הרפורמה בנושא התאגיד ותקציבו במסגרת חוק ההסדרים מגיע תורו של השר סמוטריץ' לחטוף עוצמת אש גבוהה משותפו לממשלה 
דוד זולדן |  5
שלמה קרעי, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליביה פיטוסי)
סדקים בקואליציה? שר התקשורת שלמה קרעי תוקף באופן חריג את שר האוצר סמוטריץ': "אני מקווה ששר האוצר תפס שליטה במשרד שלו ולא היועמ"ש במשרד האוצר מנהל שם את העניינים. נאמר שזה תקציב שמכינים כמה חודשים. מביאים לנו תקציב של ממשלת לפיד וליברמן? היינו רוצים לראות שר אוצר מהליכוד ונתמודד עם זה שהוא לא".
שר התקשורת שלמה קרעי מחדש את הסערה שעורר פקיד משרד האוצר, היועמ"ש אסי מסינג לאחר שהבהיר לו בשבוע שעבר שתפקידו של פקיד מדינה לבצע מדיניות ולא להתוות אותה או להתנגד לה: "יועמ"ש משרד האוצר מתנגד לפתיחת שוק הרדיו לתחרות ולשינויים בתקציב התאגיד. זה לא מסתדר לו עם המלצות ועדת לנדס...בדיוק מה שאתם שומעים... אז תגידו לי, מי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' או אסי מסינג וחבורת הפקידים?".
אלא שהשר קרעי כבר לא מתמקד רק ביועמ"ש ועולה להתקפה אישית מול השר סמוטריץ' ואומר בקול רם וברור את מה שהוא חושב עליו ולא מסתיר את אכזבתו מכך שלא איש ליכוד נבחר לתפקיד במקומו. וכאילו לא די בכך הרי שקרעי מביך את סמוטריץ' כאשר הוא טוען כי לא השר מנהל בפועל את המשרד אלא היועמ"ש. 
כזכור, כמה ימים לאחר שהתכוון להכריז על הרפורמה אך דחה אותה בעקבות הביקורות, שר התקשורת שלמה קרעי קיבל חסימה דרמטית מהאוצר. על פי הפרסום של מתן חדורוב, היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג טען כי תקציב התאגיד נקבע בחוק כדי להבטיח את עצמאותו מול הדרג הפוליטי ושר התקשורת לא יכול לדון בכלל בתקציב של התאגיד. 
במילים אחרות כל הצעדים של קרעי כחלק מהרפורמה המתגבשת בדרך לטמיון ומאבק מול היועץ המשפטי של האוצר.
כאמור, על פי הדיווח, היועץ המשפטי של האוצר מסנדל את הרפורמה של קרעי בנושא התאגיד ותקציבו במסגרת חוק ההסדרים ואומר כי תקציב התאגיד וההכנסות של התאגיד בפרסום כלל לא יכולים לעלות לדיון בדרג הפוליטי, וכי בחוק נקבעה ההבטחה לעצמאותו המקצועית של התאגיד כנגד נבחרי הציבור ושיקולים פוליטיים כאלו או אחרים, ולכן אין מקום לדיוני התאגיד במסגרת חוק ההסדרים של התקציב.
אמנם היועץ המשפטי של האוצר לא עוצר לגמרי את הרפורמה, אך מטיל על קרעי למצוא דרכים אחרות להבאתה להחלטת בממשלה וזאת שלא דרך חוק ההסדרים ובמסגרת דיוני התקציב, ואולי המשמעות היא דחייתה באופן ניכר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קרעי
    אבאשל 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה כלום ושום דבר בושה ועלוב נפש
    סגור
  • 4.
    קרעי -עכוזן
    אבאשל 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאתה שומע את צעדיו של היועץ המשפטי של משרד האוצר סתום את פיך שהטמטום שיוצא ממך ישאר אצלך כי אתה כלום ושום דבר ביביסט חלול אדיוט מושלם
    סגור
  • 3.
    אידיוט
    איילת 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דר' קרעי, פאנט אידיוט, זה לא תואר, זאת התכונה היחידה שזורם בDNA שלך.
    סגור
  • 2.
    קרעי (ליצן חצר -עכוזן)
    אבאשל 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא קולט ליצן , שאתה מתמודד עם היועץ המשפטי של האוצר מקצוען ישר דרך שמה שהוא שכח אתה לא תידע לעולם שאתה שומע את השם שלו אתה צריך לעבור לדום ו
    סגור
  • 1.
    קרעי הזה לפעמים פסיכי אמיתי
    רמץ 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא לא מבין שראשית חייבים להעביר את חוק היועמ"שים ברפורמה ואז כול יועמ"ש לעומתי יקבל בעיטה בתחת וכול שר יוכל לבחור יועמ"ש משלו. מעניין אם קרעי החליף את היועמ"ש במשרדו מהממשלה הקודמת?
    סגור