בארץ

היועמ"שית אוסרת על נתניהו להתבטא במתווה הנשיא, זו הסיבה

למרות סירובה של בהרב-מיארה לראש הממשלה להתייחס בפומבי, נראה כי היא תאפשר לו לדון באופן כללי בהצעה
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה סירבה היום (שני) להרשות לראש הממשלה בנימין נתניהו להתבטא בעניין המתווה לרפורמה המשפטית שהציג אמש נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג
עם זאת, למרות איסורה של היועמ"שית לנתניהו לעסוק בפרטי המתווה, לא נאמר במופרש כי הוא לא יכול להתערב בהקפאת המתווה לצורך משא ומתן עם האופוזיציה או לדון בה באופן כללי. גורמים בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי היתר לנתניהו לעסוק במתווה הוא הכרחי כדי להצליח להתניע פשרה.
תשובת היועמ"שית מגיעה לאחר שבתחילת החודש אסרה עליו להתערב בהליכי החקיקה לקידום הרפורמה המשפטית בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי על רקע משפטו. בתגובה לקביעתה, נתניהו הודיע באותו היום לבג"ץ כי עמדתה אינה מקובלת עליו, והוא ממשיך לעסוק בתוכנית מאחורי הקלעים, למרות הנחיית היועמ"שית.
מוקדם יותר היום אישרה הוועדה בראשותו של ח"כ שמחה רוטמן את הצעת החוק של הרפורמה המשפטית לקריאה ראשונה, הצעת חוק-יסוד: השפיטה, שקובעת כי הקואליציה תשלוט במינוי השופטים ואוסרת על בג״ץ לדון בחוקי יסוד.
מדובר בהתקדמות משמעותית וגם סמלית ביום שבו מתנגדי הרפורמה מפגינים נגדה. השלב הראשון ברפורמה המשפטית הנוגעת בהרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת האפשרות לפסול חוקי יסוד עברה ברוב של תשעה ח"כים מול שבעה מתנגדים. החוק עבר לאחר הקראת נוסח הצעת החוק בפני חברי הועדה.
הצעתו של רוטמן להרכב הוועדה החדש צפוי להיות מאושר ובתרחיש כזה הוועדה תכלול את שר המשפטים, שני שרים נוספים, שלושה חברי כנסת, נשיא ביהמ"ש העליון ובנוסף, שני שופטים בדימוס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל לבבונים של יש עתיד מותר הכל
    סימבה 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבבונים של יש עתיד טפסו על השולחנות ואף אחד לא מדבר על ההתנהגות הזו. הגיע הזמן שהקופים האלו ירדו מהעצים. בושה וכלימה למדינת ישראל. חשובים שאם הם לובשים חליפות מותר להם הכל. הם נבובים וכוחניים. אפילו הדברות אי אפשר לעשות עם הבבונים האלה
    סגור