משפט

מופתעים? היועמ"שית נגד הממשלה: זו הסיבה למכתב הדחוף ששלחה

היועצת המשפטית לממשלה לא ידועה בחיבתה או ביחסיה הטובים עם הממשלה או הקואליציה המכהנת ולאחר מספר התנגשויות קשות, כעת מגיעה אחת נוספת
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיגרה הבוקר (ראשון) מכתב בהול לעורך הדין יוסי פוקס המשמש כמזכיר הממשלה, בנוגע למספר החלטות ממשלה שהתקבלו לאחרונה, אשר לשיטתה של מיארה, נעשו שלא כדין.
"אבקש לפנות אליך בנושא שבנידון, על דעת היועצת המשפטית לממשלה, דלקמן: החלטות ממשלה והחלטות של ועדות השרים הן הכלי העיקרי הנתון בידי הממשלה למימוש מדיניותה כגוף קולקטיבי". פתחה מיארה את מכתבה והוסיפה, "להחלטות הממשלה השפעה עמוקה, מיידית ורחבת היקף על הציבור והמדינה, בכל תחומי החיים. החלטות כאמור חייבות להתקבל בסמכות, בהליך תקין, תוך שמלוא השיקולים הרלוונטיים נפרשים בפני חברי הממשלה ונשקלים על ידם. זאת, לשם הבטחת אינטרס הציבור, לרבות בכל הנוגע לחלוקת משאבי המדינה. בהעדר הליך תקין , לא ניתן להבטיח את השמירה על אינטרס הציבור ולמנוע פגיעה בו".

עוד כתבה מיארה בין היתר: "לאחרונה, אירעו מספר מקרים, בהם תוך כדי ישיבת הממשלה או ועדת השרים, הובאו לדיון תוספות מהותיות להחלטות שנדונו, ואף הצעות ה חלט ה חדשות לחלוטין, שלא הופצו מלכתחילה לשרים. הצעות אלו אושרו, מבלי שה תבצעה לגביהן עבודת מטה מקצועית או משפטית נדרשת לפני הבאתן לדיון, וממילא מבלי שהובאה בפני השרים מלוא התשתית העובדתית או המשפטית הנחוצה לשם קבלת החלטה. כך, לדוגמא, בישיבת הממשלה שנערכה השבוע, ביום ,4.2.24 הועלו בעל-פה על-ידי שר האוצר, בסופו של הדיון בהצעת ההחלטה בנושא "התוכנית הממשלתית לתמרוץ ולהאצה של ענף הנדל"ן והבנייה למגורים", תוספות מהותיות שלא נכללו בהצעת המחליטים שהופצה מראש לשרים, וזאת כאשר ראש הממשלה ורוב השרים כבר עזבו את הדיון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היו צריכים להעיף אותה מזמןןןןן (ל"ת)
    אילן 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור