משפט

עונש מוות למחבלים חוזר לכנסת: האם הקואליציה של נתניהו בסכנה?

לאחר שעבר בקריאה טרומית, וכשמאות מחבלי חמאס מה-7 באוקטובר נתפסו בחיים ונמצאים בשטח ישראל, הצעת החוק חוזרת למליאה. על הפרק: דיון בוועדה לביטחון לאומי לקראת הצבעה בקריאה ראשונה. בשל רגישות החוק, הקבינט המדיני-ביטחוני יידרש להתייחס אליו ותתקיים הערכת מצב במל"ל. עמדתו של רה"מ טרם פורסמה
מערכת ice | 
משכן הכנסת (צילום מתוך אתר הכנסת)
לאחר שעבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, ובצל אירועי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח”כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) תתכנס מחר (שני) לדיון בחוק "עונש מוות למחבלים" שיזמו לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) וח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) לקראת הצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
החוק אושר במליאה בחודש מרץ, אך הליך החקיקה נעצר. בעקבות הטבח בדרום הקואליציה שוקלת לקדם את החוק מחדש, כאשר הכוונה היא להעבירו הפעם בקריאה שנייה ושלישית. הדיון יתקיים בהשתתפותו של השר לביטחון לאומי ח”כ איתמר בן גביר, שלוחץ על הממשלה לקדם את ההצעה.

בשל מורכבות החוק נדרש כינוס של הקבינט המדיני-ביטחוני ודיון מעמיק בנושא במל"ל, להם טרם נקבע מועד. בישראל יש כיום מאות מחבלים שנתפסו בחיים לאחר הטבח ב-7 באוקטובר כאשר ההליך המשפטי בעניינם טרם החל. הצעות חוק דומות שעלו בעבר נתקלו בקשיים משפטיים, ויש להניח כי אם החוק אכן יעבור בקריאה שנייה ושלישית, זה יהיה אחרי שיעבור שינויים רבים מהנוסח המקורי. 
 
ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) התייחס להצעת החוק בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) וציין כי בכוונתו להצביע בעד. "זה צו השעה", כתב ביסמוט, "מחבלים שיוצאים לרצוח את הילדים שלנו, את התינוקות שלנו, לטבוח בנשים והגברים שלנו, לחטוף את הסבים והסבתות שלנו - הם בני מוות". עם זאת, לא ברור מה עמדתו של יו"ר מפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביחס לסוגיה הטעונה. 
הצעת החוק הנוכחית מנוסחת בזו הלשון: "הגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל, כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה". עם זאת, הצעת החוק הנוכחית לא מתארת את הפרקטיקה שבה עונש המוות יצא לפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה