משפט

כמעט פיגוע: אזרח איראני ניסה לפוצץ את שגרירות ישראל

בפעם השנייה תוך ימים ספורים, מחבל חמוש הגיע לנציגות הדיפלומטית של ירושלים באזרבייג'אן בניסיון לפגוע באזרחים ובדיפלומטים.  למרות היותה מדינה מוסלמית הגובלת באיראן, לישראל יחסים קרובים מאוד עמה. כוחות הביטחון בבאקו הצליחו לפרוק את האיש מנשקו ולעצור אותו, ושמו נחשף בתקשורת המקומית
מערכת ice |  1
גל אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
מתקפה על שגרירות ישראל בבירת אזרבייג'אן, באקו, סוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון המקומיים, כך דווח אמש (שישי) על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. כלי תקשורת במדינה המוסלמית, הממוקמת בדרום אזור הקווקז, מוסיפים כי אזרח איראני ניסה להתפרץ, בעודו חמש, ל"מתקן דיפלומטי של מדינה זרה".
אנשי הביטחון הצליחו לפרוק את האיש מנשקו, ומאוחר יותר לעצור אותו. הרשויות בבאקו חשפו את שמו של המחבל, מ.ח. חוסיינזאדה. בהמשך דווח כי הבניין המותקף היה שגרירות ישראל, ושהמפגע הצליח להיעצר לפני שביצע את הפיגוע. גורם ביטחוני ששוחח עם התקשורת הישראלית עדכן כי כוחות הביטחון במדינה "לא יאפשרו כל פגיעה באזרחים או דיפלומטיים ישראליים". 
ישראל ואזרבייג'ן מנהלות יחסים חמים, זאת למרות היותה של אזרבייג'ן מדינה מוסלמית שיעית וקרבתה הפוליטית לטורקיה. ישראל סיפקה לבאקו נשק מתקדם שסייע לה לנצח בסדרה של סכסוכים עם הארמנים בחבל נגורנו קרבאך. רק לפני ימים ספורים פורסם כי ישראל תמכור מערכות נ"מ מדגם "ברק" לאזרבייג'ן. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעזרת אנשיי ביטחון ישראלים (ל"ת)
    צ.ח 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור