משפט

צה"ל חושף: בין החטופים הישראלים - לפחות 30 ילדים

בין 10 ל-20 מבין השבויים הם מבוגרים בני 60 ומעלה. על סמך המידע שהתקבל, אין לדעת אם נחטפו בחיים וגופתם מוחזקת בידי החמאס. החשש הוא שגורלם לא יוודע לעולם. מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף (במיל') ניצן אלון: "מאמץ מורכב, קשה ומאתגר"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, עטיה מוחמד)
יומה ה-13 של מלחמת חרבות ברזל (חמישי) עומד בסימן מתקפה משולבת של חמאס מצפון ומדרום. כמעט 30 טילים נורו משטח לבנון לישראל, לצד מטחים מתמשכים מעזה -החל מעל יישובי העוטף ועד לגוש דן ומרכז הארץ. אמנם כמעט שבועיים עברו מאז מתקפת הפתע של חמאס, אולם עדיין לא הושלמה מלאכת זיהוי הגופות ומספרם המדויק של הנעדרים (כמו גם מצבם) אינו ידוע.
עתה מעריכים בצבא כי קיימים לפחות בין 150 ישראלים שעדיין לא ברור מה עלה בגורלם. דובר צה"ל עדכן 203 משפחות כי יקיריהן חטופים ברצועת עזה, אך מובן שמדובר בנתון מינימלי ולא סופי. על סמך המידע שהתקבל על אודות הנעדרים, אין ודאות אם נחטפו בחיים וייתכן שגופתם מוחזקת בשבי החמאס, או שחמור מכך - גורלם לעולם לא יוודע. 
הערב נודע כי בין החטופים כ-30 ילדים מתחת לגיל 16, ובין 10 ל-20 אזרחים מבוגרים מעל גיל 60. לפי שעה, חלק מהחטופים נשבו פצועים ובמקרים אחרים נחטפו גם גופות. עם זאת, ההערכה היא שרוב החטופים מוחזקים בידי חמאס ומקצתם בידי הג'יהאד האסלאמי.
מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף (במיל') ניצן אלון, מסר: "עם תחילת המלחמה קיבלתי אחריות על משימה לאומית כואבת ורגישה הנוגעת בליבם של כל אזרח ישראל - איתור של יותר מ-200 חטופים ונעדרים שנמצאים בידי ארגון טרור רצחני והשבתם הביתה. אנחנו רואים כל העת את פני המשפחות, אנשינו וחיילינו. כל נפשי ומוחי בעשייה הזו, יחד עם מאות אנשים. לא נעצור לרגע, עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו".
 
"המאמץ הזה מורכב קשה, ומאתגר והוא כולל אתגרים מודיעיניים ומבצעיים, אנחנו אוספים כל פיסת מידע ומשתפים פעולה עם המשפחות, היישובים והקהילות. יחד איתי, מאות רבות של מיטב אנשי המבצעים המיוחדים וכל קהילת המודיעין ומערכת הביטחון. כולנו שוקדים יום וליל ולרשותנו עומדות מיטב היכולות המבצעיות והטכנולוגיות. המיקוד שלנו הוא להביא להשבת אנשינו", סיכם אלון. המערך מורכב מאנשי מודיעין, טכנולוגיה וביטחון וגם ממאות מילואימניקים ומתנדבים מתעשיית ההייטק. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה