משפט

אחרי עדות לפיד, סנגור נתניהו מבהיר: "נחקור אותו יומיים"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד חוזר לתקופה שכיהן שר אוצר תחת נתניהו ומוסר את גרסתו ב"פרשת המתנות" ובמהלך עדותו סיפר כי רה"מ שוחח עמו פעמיים על ההצעה להאריך פטור ממס שהייתה מסייעת לאיש העסקים ארנון מילצ'ן
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
ראש האופוזיציה יאיר לפיד העיד במשפט על "פרשת המתנות" וסיפר בין השאר כי רה"מ נתניהו שוחח אתו פעמיים על ההצעה להאריך פטור ממס שהייתה מסייעת לאיש העסקים ארנון מילצ'ן: "זה לא היה אופייני, שולי מדי עבורו". אחרי שהפרקליטות חקרה את לפיד, סנגור נתניהו הבהיר: "נחקור אותו יומיים". 
לפיד אמר בין היתר כי: "הכרתי את מילצ'ן משנות ה-90 כאשר עשיתי עליו ריאיון בערוץ 1. אחרי הכתבה הוא יצר קשר והיינו בקשר ספורדי. לא הדוק. כשעזבתי את ערוץ 1 הוא הציע לי לעבוד אתו ב-1996. נסעתי ללוס אנג'לס ועבדתי אצלו כמה חודשים. הקמתי לו חברת טלוויזיה ואז אמרתי לו שזה לא בשבילי. עבדתי אצלו חמישה חודשים. נשארנו בידידות. כשהוא הגיע לארץ היינו מנסים להיפגש, יצאנו לארוחת ערב. הוא איש מקסים, חיבבתי אותו. היה קשר ספורדי".
לפיד התייחס גם לפגישת מילצ'ן: "יום אחד ישבנו אצל מילצ'ן בארוחת ערב, והוא אמר לי שיש תקנת מס שנוגעת לתושבים חוזרים, שזה פטור ממס שמעודד לאנשים לחזור לארץ וכדאי להאריך אותו. לא באמת הכרתי את זה. הוא אמר לי שהוא רוצה לבוא אליי עם פיני רובין העורך דין. בטלפון אמרתי לו שזה לא יקרה. אחרי פגישה אתו, עו"ד רובין ורותם וולף היועצת הכלכלית שלי, אמרתי שנבדוק את זה. אחרי חודש וחצי-חודשיים אמרתי למילצ'ן שזה לא יקרה".
סוללת עדי תיק 1000 התחילה בהדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, וכלה בנהג של השניים יונתן חסון ובאם הבית של פאקר שני קוסקס. שלושת העדים, בהובלת קליין התבקשו להוכיח את קבלת המתנות מצדו של נתניהו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיקים לתפירה
    אזרח 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כתב האישום תפור על ידי אנשים חסרי אחריות
    סגור