משפט

חשיפה: כך מתנהלים בתי החולים לאחר חקיקת חוק החמץ

אחרי שבית החולים לניאדו אסר על אישה בהריון להכניס חמץ לבית החולים, נערכה בדיקה ממנה עולה כי לניאדו הוא בית החולים היחיד בישראל שבודק אם מכניסים חמץ לשטחו, כאשר המדיניות בפועל של כל בתי החולים בישראל היא לא לחפש בתיקים של מבקרים ולא למנוע הכנסת חמץ לשטחם
מערכת ice | 
בית חולים סורוקה (צילום יחצ)
אחרי שחוק החמץ נחקק וכבר נכנס לתוקפו, המדיניות בפועל של כל בתי החולים בישראל היא לא לחפש בתיקים של מבקרים ולא למנוע הכנסת חמץ לשטחם, גם לאחר החקיקה, זאת מלבד בית החולים לניאדו בנתניה, כך עולה מבדיקה שנערכה אתמול (ראשון) ב"חדשות 12".
כזכור, משרד הבריאות קבע שבית החולים לניאדו חרג מסמכותו כשאסר על אישה בהיריון להכניס חמץ לשטחו לפני כשבוע, ושחוק החמץ אינו מאפשר למאבטחים לבצע חיפוש או למנוע כניסה מטעמי כשרות לפסח. מהבדיקה של חדשות 12 עולה כאמור כי ית החולים לניאדו הוא היוצא מהכלל, ובכניסה אליו המאבטחים בדקו את תיקי המבקרים ולא אפשרו כניסה עם כל סוגי המזון במהלך החג, כולל מזון כשר לפסח. 
מאבטח בלניאדו תועד כשהוא אומר למבקר בכניסה: "את זה לא מכניסים פנימה, גם אם זה כשר לפסח". נראה שבחלק מבתי החולים אין מדיניות קבועה והשלכותיו של חוק החמץ אינן ברורות. בבתי החולים וולפסון בחולון ושערי צדק בירושלים, לא בדקו חמץ בכניסה, למרות שבמוקד הטלפוני של המוסדות מסרו כי אסור להכניס פנימה אוכל שאינו כשר לחג. בבתי חולים נוספים, כמו בית החולים הדסה, המאבטחים עסקו בענייני ביטחון בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה