משפט

מירב בן ארי מדוכדכת: "הכנסת נמצאת במצב הכי שפל שלה"

בעוד המפגינים נגד הרפורמה מוחים בכבישי ישראל, הקואליציה מתקדמת בקצב מהיר עם החקיקות שבמסגרת הרפורמה המשפטית והעבירה הלילה בקריאה שלישית את חוק הנבצרות, שיגן על נתניהו מהתערבות משפטית בכל הנוגע לכהונתו כראש ממשלה
דוד זולדן | 
מירב בן ארי (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
מירב בן ארי מיש עתיד תוקפת את חוק הנבצרות שעבר הלילה בקריאה שלישית: "הכנסת נמצאת במצב הכי שפל שלה, גם בעיני הציבור. תסתכלו על התמיכה בכנסת, ולא בכדי. אם הכנסת היא הזרוע המבצעת של הממשלה, למה אנחנו נמצאים בכנסת? אם מה שעשית עכשיו זה לבצר את ראש הממשלה, מה זה? למה עשית את החוק הזה בכלל? בשביל שהכנסת תגבה את ראש הממשלה? בינתיים הוא מספיק חזק. מה שאנחנו רואים בכנסת זה את השלוחות שלו. ככה לא אמורה להתנהל כנסת מתוקנת. אני מזכירה לכם שכנסת שלנו פיזרה את הממשלה שלנו".
חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה את הדברים במהלך ראיון עם ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM אודות חוק הנבצרות שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.
כאמור, ברוב של 61 תומכים מול 47 מתנגדים מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק־יסוד: הממשלה של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי כנסת. מוצע לקבוע שנבצרות זמנית של ראש הממשלה למלא את תפקידו תהיה בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית בלבד ותיקבע על ידי ראש הממשלה בהודעה לממשלה וליושב ראש הכנסת ובאישור ועדת הכנסת ברוב של 2/3 מחבריה. 
נוסף, הממשלה תהיה רשאית להחליט ברוב של 3/4 מחבריה כי נבצר מראש הממשלה זמנית למלא את תפקידו בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית; במקרה מעין זה הממשלה תכונס על ידי ראש הממשלה לבקשת 3/5 מחברי הממשלה ועל ראש הממשלה יהיה לכנס את הממשלה בתוך שלושה ימים ממועד הגשת הבקשה או במועד מאוחר יותר אם התבקש לכך בבקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה