משפט

חנק והלם בפטיש מול הילדים: תושב חיפה רצח את אשתו באכזריות

פראמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה"
מערכת ice |  3
דריה ליטל (צילום רשתות החברתיות)
רצח מחריד התרחש הבוקר (יום שישי) בחיפה. גבר בן 35 התקשר למוקד 101 של מד"א ודיווח כי רצח את אשתו. פרמדיקים וחובשים וחובשים שהגיעו לזירה, מצאו את גופתה של דריה ליטל בת ה-31, ללא רוח חיים, כאשר על גופתה סימני חניקה ועל ראשה חבלות ממכות פטיש. הבעל נלקח לחקירה והפרקליטות כבר הגישה בקשה להמשך מעצרו.
מה שמוסיף לזוועת אימים של זירת הרצח, הוא שבתוך הבית נמצאו גם שלושת הילדים של הזוג, שככל הנראה היו עדים לרצח הנורא. פראמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
בוועדה לקידום מעמד האישה נחשף השבוע, כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בוחן מתווה בו פיקוח אלקטרוני על גברים אלימים רק במקרה של שתי הרשעות קודמות. זאת כאשר ברקע הנתונים מצביעים על תמונה מדאיגה: יותר מ-200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות מדי שנה ורק רבע מהן מדווחות לרשויות. בממוצע נרצחות 20 נשים על רקע מגדרי כל שנה, כשהנתונים מראים שיותר ממחצית מהן הכירו את הרוצח שלהן.
פרופ' עו"ד דנה פוגץ', מומחית לזכויות נפגעי עבירה, הקריה האקדמית אונו ומייסדת המכון לוויקטמולוגיה הגיבה למתווה השר ואמרה: "גבר שהורשע בתקיפה פעמיים ואפילו רק פעם אחת, הוא פצצה מתקתקת. המתווה לא רק שלא יסייע למנוע את הרצח של האישה הבאה, אלא יזרז אותו. אנו עדים להליך חסר תקדים של פוליטיזציה של המשטרה. תיקוני פקודת המשטרה המקודמים בימים אלו בכנסת, יאפשרו לשר בן גביר לשלוט במשטרה, לכוון את חקירותיה ואת סדרי עדיפויותיה".
"ההתנגדות של בן גביר לאיזוק אלקטרוני בשלבים בהם עדיין ניתן להציל נשים ממוות, מעידה על העתיד להתרחש. כשמספר הנשים שנרצחו בידי בעליהן שובר שיאים, כשרמת הביטחון האישי יורדת - האם מישהו חושב שאלו תהיינה המטרות שבן גביר יקבע לטיפול המשטרה? על השר בן גביר להבין, אזיק אלקטרוני לא הרג אף אחד אף פעם, גברים אלימים דווקא כן. אם מתווה בן גביר יעבור, במקום לקרוא למשטרה, יהיה אפשר לחייג ישר לחברה קדישא", הוסיפה פוגץ'.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שקר גמור
    ארווין 03/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבליץ השקרים שמנסים חברי הממשלה להפיץ בקרב המפגינים, נוספה בחדשות ששי ההערה, לגבי האזיק ההאלקטרוני לגברים אלימים: גם הממשלה הקודמת לא עשתה דבר בקשר לחוק הזה! האמת היא שהממשלה הקודמת קידמה מאוד את החוק ומי שמנע את מימושו היא האופוזיציה שההיא עכשיו בממשלה!
    סגור
  • 1.
    אסור להתחתן עם ערבים כי זאת התוצאה. (ל"ת)
    ניר בן גביר 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה לעזעזאל הקשר?
    מוטי כהן 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעל לא ערבי
    סגור