משפט

שוטרים מתכננים לתבוע את טראמפ בעקבות הפריצה לקפיטול

בית המשפט בארצות הברית קבע כי למרות היותו נשיא בזמן האירוע, כי בתוכן נאומו לפני הפריצה, בו קרא לתומכיו "להילחם", קיימת סבירות של "הסתה לפעולה קולקטיבית אלימה"
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ (צילום Shealah Craighead, הבית הלבן)
מחלקת המשפטים של ארצות הברית אמרה היום (חמישי) כי שני שוטרים ששירתו בקפיטול בזמן ב-2021 יכולים לתבוע את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על חלקו החשוד באירוע.
עורכי הדין לחטיבה האזרחית של במחלקת המשפטים אמרו לבית משפט לערעורים פדרלי בוושינגטון, כי עליה לדחות את הטענה כי לטראמפ יש חסינות בתביעות אזרחיות על סמך דבריו הציבוריים באירוע. 
"התקשרות של נשיא ארצות הברית עם הציבור בעניינים שהם בדאגה ציבורית הוא פונקציה מסורתית של הנשיאות", כתבו עורכי הדין מחלקת המשפטים. "אבל הפונקציה המסורתית הזו היא אחת של תקשורת ציבורית. זה לא כולל הסתה לאלימות מיידית מהסוג שבית המשפט המחוזי קבע בתלונות התובעים כי יש סבירות לקיומו". 
שופט בית משפט מחוזי בארה"ב פסק בפברואר 2022 פסק נגד מאמציו של טראמפ לדחות תביעות אזרחיות על ידי שני השוטרים ואנשי הקונגרס. השופט כתב כי נאומו של טראמפ ב- 6 בינואר, בו הוא דחק בקהל של תומכיו "להילחם כמו בגיהינום" ואז כיוון אותם לעבר הקפיטול, יכול היה לראות "קריאה לפעולה קולקטיבית".

טראמפ ערער על ההחלטה ובדיון מאוחר יותר בערעור בדצמבר 2022 קבעו השופטים כי יש לדחות את קביעתו של טראמפ על חסינות מוחלטת כאשר מדובר "בעניין של דאגה ציבורית".
אך הם הדגישו כי לא ניתן לקבוע באופן מובהק אם נאומו גרם באופן ישיר למהומות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנשיא הטוב ביותר שהיה לאמריקה בעשורים האחרונים.
    E.T חבר מכוכב אחר 2 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שנוגע בו יש לו עסק איתי !!!
    סגור