משפט

טסלה נתבעת על ידי הנהגים: הטייס האוטומטי לא אמיתי

אילון מאסק בצרות? חברת הרכב שלו ספגה תביעה ייצוגית בטענה כי הטעתה את הציבור בנוגע לתכונות שפורסמו לגבי הטייס האוטומטי שלה והנהיגה העצמית המלאה
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr, unsplash)
טסלה, ענקית הרכב של אילון מאסק נתבעה ביום רביעי בתביעה ייצוגית שהאשימה את חברת הרכב החשמלי של אילון מאסק בהטעיית הציבור על ידי פרסום כוזב של תכונות הטייס האוטומטי והנהיגה העצמית המלאה שלה.
התלונה האשימה את טסלה ומאסק בכך שמאז 2016 פרסמו באופן מטעה את הטכנולוגיה כמתפקדת במלואה או "ממש מעבר לפינה", למרות שידעו שהטכנולוגיה לא עובדת או לא קיימת, והפכה את כלי הרכב לא בטוחים.
בריגס מאטסקו, התובעת, אמרה כי טסלה עשתה זאת כדי "ליצור התרגשות" לגבי כלי הרכב שלה, למשוך השקעות, להגביר את המכירות, להימנע מפשיטת רגל, להעלות את מחיר המניה שלה ולהפוך ל"שחקן דומיננטי" בכלי רכב חשמליים.

"טסלה עדיין לא ייצרה משהו אפילו מרחוק שמתקרב למכונית בעלת נהיגה עצמית מלאה", אמרה מטסקו. התביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו והיא מבקשת פיצויים לא מוגדרים עבור אנשים שמאז 2016 קנו או חכרו רכבי טסלה עם תכונות טייס אוטומטי, משופר אוטומט ותכונות נהיגה עצמית מלאה.
טסלה לא הגיבה מיד לבקשות להגיב. היא פירקה את מחלקת קשרי התקשורת שלה ב-2020. התביעה באה בעקבות תלונות שהוגשו ב-28 ביולי על ידי מחלקת הרכבים של קליפורניה, שהאשימה את טסלה בהגזמה עד כמה עבדו מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) שלה. 
הסעדים שם יכולים לכלול השעיית הרישיון של טסלה בקליפורניה, ודרישת החזר לנהגים. טסלה אמרה כי הטייס האוטומטי מאפשר לכלי רכב לנווט, להאיץ ולבלום בתוך הנתיבים שלהם, בעוד נהיגה עצמית מלאה מאפשרת לכלי רכב לציית לאותות התנועה ולהחליף נתיבים.
עוד נאמר כי שתי הטכנולוגיות "דורשות פיקוח פעיל של הנהג", עם נהג "קשוב לחלוטין" שידיו על ההגה, "ולא הופכות את הרכב לאוטונומי". המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בכבישים המהירים פתח מאז 2016 38 חקירות מיוחדות של תאונות טסלה שעל פי החשד מעורבות ADAS. דווח על 19 הרוגים באותן תאונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה