משפט

פורנוגרפיה באלבום של נירוונה? תשובת השופט לתינוק הערום

התביעה שהגיש ספנסר אלדן, "התינוק הערום" לפני שנה, לפיה כיכובו על עטיפת האלבום הרס לו את החיים, מקבלת תפנית חדשה בבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס  
מערכת ice |  1
נירוונה (צילום ויקיפדיה, freepik)
העטיפה המיתולוגית של האלבום שהוציאה להקת נירוונה ב-1991, "Nevermind", שוב עולה לכותרות, שנה אחרי שהתינוק העירום בה הגיש תביעה לבית המשפט על ניצול שלו לטובת פורנוגרפיה. כעת מדובר בהכרעת בית המשפט בעניין.
אתמול דחה השופט המחוזי בלוס אנג'לס את התביעה בטענת התיישנות, שכן צילום העטיפה התרחש כאשר היה אלדן בן מספר חודשים ומהרגע שהתוודע לכך שנוצל מינית על ידם ועד שבחר להתלונן, חלפה תקופת זמן של למעלה מעשור.
בתביעה שהוגשה באוגוסט 2021 לבית משפט בקליפורניה טען אלדן בן ה-30 כי להקת נירוונה הרסה את חייו בכך שהשתמשה בתמונתו כתינוק עירום בעטיפת אלבומה Nevermind.
על חזית האלבום, שיצא בשנת 1991, נראה ספנסר התינוק בן ארבעת החודשים שוחה במים, כשלפניו שולב בעריכה שטר של דולר שתלוי על קצה חכה. התמונה צולמה מלמטה, ונראה בה בבירור איבר מינו של התינוק.
לטענת עורך דינו של אלדן, הוא "סבל וממשיך לסבול מנזקים לכל החיים", ביניהם בעיות נפשיות והתפתחותיות, טיפולים פסיכולוגיים ועוד. "התמונות חשפו את איבר גופו האינטימי של ספנסר והציגו לראווה את מבושיו של ספנסר מאז היה תינוק ועד לימים אלה", נכתב בתביעה. "זהותו האמתית ושמו החוקי קשורים לעד בניצול במיני המסחרי שעבר כקטין, ושהופץ ונמכר בכל רחבי העולם מאז היה תינוק ועד ימינו אנו".
אך התביעה לא הסתפקה  בזה: אלדן טוען שמכיוון שהצילום נעשה על ידי חבר של הוריו במסיבה פרטית, תוך הבטחה לא לפרסם אותה בלי לטשטש את איבר המין, ואיש לא ביקש להשתמש בתמונה במלואה וללא טשטוש בעטיפת האלבום שהפך לאחד המוכרים בהיסטוריה, מדובר ב"פורנוגרפיית ילדים".
בתביעה נמנים לא פחות מ-15 נתבעים, כולל עזבונו של סולן נירוונה המת קורט קוביין, אלמנתו הזמרת והשחקנית קורטני לאב, חברי הלהקה החיים, הצלם ועוד. אלדן דורש מכל אחד ואחד מהם לפחות 150,000 דולר – כלומר סכום מצטבר של לא פחות משניים ורבע מיליון דולר.
עם זאת, ספק אם התביעה מחזיקה מים: במשך 30 השנים האחרונות אלדן ומשפחתו דווקא נהנו מהתהילה שהגיעה בזכות הופעתו על עטיפת אלבום. ספנסר עצמו השתתף בשחזורים של התמונה לפני 20, 10 ו-5 שנים, אך תמיד בבגד ים, אם כי הודה שבפעם האחרונה הציע לצלם לבצע שחזור מדויק בעירום מלא, ודווקא הצלם היה זה שסירב לרעיון. הוא אף סיפר בראיונות שהתפאר שהתואר "התינוק הערום מהאלבום של נירוונה" פתחה עבורו דלתות, כולל עבודה לצד צלם מפורסם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בא לסחוט כסף, מנסה לדפוק קופה
    בקיצור 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עורכי דין מסייעים לעשות צחוק מהעבודה בעולם כולו
    סגור