משפט

ביטן מסתבך? חיים רביבו יהפוך לעד תביעה במשפט

חיים רביבו שהודה והורשע בתחילת השנה בסיוע להפרת אמונים לאחד הנאשמים בתיק הגולל את פרשת השחיתות של דוד ביטן  - יהפוך לעד תביעה במשפט
מערכת ice |  1
חיים רביבו (צילום מסך אינסטגרם)

פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) כתב אישום מתוקן בתיק שבו נאשמים ח"כ דוד ביטן והמשנה לשעבר לראש עריית ת"א ארנון גלעדי. התיקונים מגיעים בעקבות הסדרי הטיעון שנחתמו והביאו להרשעתם של מספר נאשמים בתיק והפיכתם לעדי תביעה בתיק.

בין השאר נמחקה  התייחסות לליהי סונק קופרלי  מי שניהלה בתקופה הנידונה את נכסי הנדל"ן של רשת חצי חינם, והודתה בעבירה של מתן שוחד לח"כ דוד ביטן (הליכוד) ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

ביטן מואשם כי סייע לקופרלי לקידום אינטרסים של חצי חינם, באמצעות הסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות הסמוכות לסניפיה בעיר, וכן הסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש. בתמורה קופרלי לכאורה, מסרה לביטן 40 אלף שקל, כאשר ביטן קיבל את טובות ההונאה באמצעות מקורב לו.
 


בנוסף, הודיעה הפרקליטות כי הכדורגלן לשעבר חיים רביבו שהודה בתחילת השנה בסיוע להפרת אמונים ונגזר כי ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות, יהפוך לעד תביעה במשפט.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2017 קיבל ביטן ששימש תחילה במגוון תפקידים בכירים בעריית ראשל"צ ולאחר מכון כחבר כנסת, מיזמים ואנשי עסקים שונים טובות הונאה המצטברות לסכום של מאות אלפיה שקלים, כשבתמורה (לכאורה) פעל לקידום האינטרסים של אותם גורמים , כשהוא מנצל את מעמדו והשפעתו בתפקידו הציבורים.
במסגרת אחת מהפרשות במהלך שנת 2017, ארנון גלעדי לשעבר המשנה לראש עריית תל אביב, קיבל לפי כתב האישום טובות הנאה כספיות בשווי 30,000 שקל מיזמי נדל"ן , בעבור סיוע שהעניק להם בקידום הליכים תכנוניים בעיר. רביבו הואשם כי נתן לכאורה שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום של כ- 10,000 שקל תמורת קידום ענייניו בעירייה.
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קדימה, רביבו... עשה לו מה שעשית ערב המשחק מול דנמרק
    גיל ליצמן 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בסדר?
    סגור