משפט

ליאור קוקה תחזור לשלוט על המותג הנושא את שמה, "הצדק נעשה"

הוויכוח המתוקשר בין החברות לשעבר ליאור קוקה ואדל בספלוב, הגיע היום לשיאו בבית המשפט כאשר קוקה תבעה את איש העסקים יעקב עבד, חמיה של בספלוב, על הפרת ההסכם בין השניים בנוגע למותג שלה | הסיפור המלא
יהודה לוינגר |  14
ליאור קוקה - מאץ' עבד - אדל בספלוב (צילום אינסטגרם: ליאור קוקה, פייסבוק: אדל בספלוב, פייסבוק: מאץ' עבד)
אשת העסקים ליאור קוקה הגישה הערב (שני) בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני נגד יעקב עבד הבעלים של מסעדת מיתוס ובנו מצליח (מאצ'), וזאת על רקע טענה כי נגרם לה נזק כספי וכן למוניטין שלה על ידי מי שלקח אותה תחת חסותו.
בית המשפט דחה את הצו שהוגש על ידי באי כוחה של קוקה, עורכי הדין רמי קוגן ואורלי עוז משרד רמי קוגן עורכי דין, והצדדים הגיעו להסכמה תוך קבלת טענותיה של קוקה. על פי ההסכם החדש: המותג יחזור לבעלותה ל קוקה בראשון למאי 2021, והיא תקבל תשלום תמורת המשך הפעילות עד אז. בנוסף בהסכם נכתב כי התשלומים לא יגיעו באיחור וכי עבד ושאר הצדדים החתומים בהסכם לא יוסיפו מוצרים חדשים על הקיימים כיום וישמרו על איכות וטיב המוצרים.
"הצדק נעשה"
הדוגמנית אדל בספלוב, חברתה לשעבר של ליאור קוקה שחיברה בינה ובין חמיה יעקב עבד, הגיבה לדברים בתכנית הבידור של ערב טוב עם גיא פינס, כי היא מאושרת שהשופט המליץ לקוקה להגיע לפשרה. עוד הוסיפה כי קוקה פגעה בשמם הטוב וכי היא צפויה לקבל תביעה על סך מיליונים.
בתגובה לדבריה של אדל, אמרה קוקה כי "אין יותר עיוות ממה שכתבה אדל, פשוט חוטא למציאות". לדבריה, הוכח לשופט לאחר דיון של 7 שעות כי יעקב עבד נמנע מלשלם לה את כל המגיע לה החל ממרץ השנה. "הצדק נעשה", כתבה קוקה, ואמרה כי תחזיר לבעלותה המלאה את המותג.
כזכור, החברות בין קוקה ובין הדוגמנית, אדל בספלוב, הובילו לחבירתה של קוקה עם חמיה של בספלוב, שקידם את המותג של מוצרי המאפה שנושא את שמה של קוקה. הסכסוך בין השתיים הוביל להאשמות הדדיות ברשתות החברתיות עד כדי פירוד לגמרי שסופו היום בדיון בבית המשפט.
 

היי מה נשמע ??? האמת ישבתי וחשבתי המון זמן מה לכתוב איך לכתוב רואה בכל מני אתרי רכילויות ניסיון להוציא את האיש הכי קרוב והכי חשוב לי בעולם באור שלילי האמת אני לא נוהגת להגיב על דברים כאלה אבל נמאס לי !!!! כמובן שלא אחפור לכם ואספר לכם את הכל מההתחלה אבל אנסה בקצרה גברת ליאור קוקה הגיע לתל אביב ממעלה אדומים לפני כמה שנים אני וליאור הכרנו דרך חברה משותפת במקרה , ישבנו בבר ומאז נהיינו חברות טובות באותה תקופה ליאור הייתה מייצרת עוגות עם מספרים ראיתי שהיא לא עומדת בלחץ ההזמנות והתחלתי לעזור לה סתם ככה בתור חברה אם זה לפרסם אותה בלי הפסקה באינסטגרם שלי אם זה לענות להודעות בטלפון שלה כדי שלא תפספס אפילו לא פרנסה אחת אפילו לא עוגה אחת הייתי באה ימים ולילות ויושבת איתה ועוזרת לה , ליאור הייתה מגיעה אלינו הביתה הכנסתי אותה לבית שלנו של המשפחה היקרה לי מכל, שדרך אגב לא יודעת עם שמעתם או אתם מכירים אבל מדובר במשפחה הכי צנועה והכי טובה שתכירו !!! משם לפה ליאור קוקה פתחה עסק בגינדי של עוגות קרפים לא יודעת עם שמעתם או לא אבל היא סיפרה בכל כתבה שהפסידה שם המון כסף לקח אותה חמי היקר שדרך אגב בואו אספר לכם משהו כל המקומות אבל כל המקומות שהוא פתח לה שייכים אליו !!!!! לקח אותה כשהייתה בהפסדים כספיים גדולים מאוד לקח ועזר לה ולא רק שעזר לה דאג לפתוח על שמה את כל הסניפים של ליאור קוקה !!!! עצוב לי עצוב לי מאוד שהבחורה הזאת מהרגע שהתפרסמה דואגת ומנסה לגרום לקובי חמי שכל מי שמכיר את הבן אדם הזה יודע שהוא עם הלב הכי גדול ועם הנתינה הכי גדולה בעולם !!!! לנזק וזה מה שמעצבן אותי , שבן אדם שאכל מהצלחת שלנו מנסה דרך פרסום לזכות בתשומת לב של הקהל בבית , האיש הזה בשם קובי עבד הוא במקרה חמי היקר ובמקרה ובמזל הייתי נוכחת בכל התהליך הזה , חבל לי שיש אנשים שיורקים בצלחת שממנה אכלו והדרך שהם בחרו לירוק בצלחת היא דרך פירסום הרי כולנו יודעים שמי שרוצה להתנהל בכבוד עושה את זה בשקט כמו שאנחנו עושים כבר שנים , מה אני יגיד לכם עוקבים יקרים שלי גם כאלה מקרים וככה זה כשאתה מתפרסם וחבל ויש רק אחד שיחליט וזה אלוהים מאחלת לכולם המשך יום מקסים ותאמינו לי יש לי עוד כל כך הרבה לספר אבל מעדיפה לשמור על כבודה של הבחורה ❤️

A post shared by 🌸Adel Abed Bespalov🌸 (@adelbespalov) on


תחילת הפירוד בין שתי החברות
ברקע הדברים, הצלחתה של ליאור קוקה, בת 25 בלבד שפיתחה את כשרונה בעולם הקונדיטוריה ובייצור מותגי גלידות ומוצרי מאפה הנושאים את שמה, עד לכדי סדרת דוקו המתעדת את חייה בערוץ HOT בידור. כמו גם הצלחה ברשת החברתית אינסטגרם עם 285 אלף עוקבים.
כזכור, הצלחתה של קוקה הגיעה לאחר השתתפותה בתכנית הטלוויזיה "בייק אוף" אז הגיעה לחצי הגמר. עם הזמן מינפה קוקה את מקצועה כקונדיטורית מפורסמת ויצרה מתכונים וצברה קהל לקוחות עד פתיחת דוכן "פופ אפ". אולם חוסר השכלתה העסקי והפסדיה הכספיים, הובילו אותה לשמוע להצעתה של חברתה, הדוגמנית בספלוב, כי חמיה, איש העסקים יעקב עבד הבעלים של מסעדת מיתוס ופישמרקט, ינהל את המותג של קוקה ויקים רשת חנויות למכירת מוצריה. דבר אשר יאפשר לקוקה להתרכז ביצירת קינוחים חדשים ובניהול הרשתות החברתיות.
בין השניים לא נחתם הסכם אלא טיוטה בלבד שקבע כי עבד ובנו מאצ' יהיו אחראיים על המימון, רכישת המלאי, העסקת העובדים, עיצוב החנויות וכדומה של המותג, ובתמורה תקבל קוקה 5% בתוספת מע"מ מסך הפדיון הכספי שיבוצע בכל קופה ובכל סניף שיהיו תחת המותג "ליאור קוקה". בנוסף סוכם כי לקוקה תהיה גישה לכל דו"חות הקופות.
כך נפתחו סניפים ברחבי הארץ: בקניון איילון, עזריאלי תל אביב, קניון ראשונים בראשון לציון וסניף ברחוב רוטשילד תל אביב, וכן בקניון הזהב בראשון לציון שנפתח בחודש נובמבר 2019. לטענת קוקה עבד ושאר החתומים על ההסכם הפרו את ההסכם "הפרות יסודיות" כבר מן היום הראשון, ולדבריה למרות הפסקת ההסכם בין השניים בחודש מאי השנה, הם עדיין ממשיכים לעשות שימוש שוטף במותג "ליאור קוקה" וזאת מבלי להעביר כספים בתמורה לשימוש.
בין הטענות של קוקה: דו"חות הקופה החודשיים הופקו באיחור משמעותי, התשלומים שהיו אמורים להיות משולמים הגיעו באיחור וגם זאת לאחר בקשות חוזרות. לקוקה לא הייתה גישה לקופות הסניפים בניגוד להסכם. בנוסף, גילתה קוקה כי בדו"חות לא נכללו הכנסות רבות שהגיעו אליה, לדבריה, ממכירת מוצרי המותג: כך, למשל, מוצריה של קוקה נמכרים במסעדות השונות בבעלות עבד והכנסות המוצרים לא נכללים בדו"חות.
קוקה אף מאשימה את עבד באיכות המוצרים וכי היא קיבלה פניות רבות על איכותם הירודה של מוצריה, כמו גם איכות השירות וכי לקוחות רבים קיבלו מוצרים פגי תוקף.  בנוסף, לטענה של קוקה, הועלו סרטונים ותמונות שצולמו על ידה וכי הם מופיעים בחשבונות אינסטגרם אחרים ללא ציון שמה.
כאמור, קוקה הגישה צו מניעה להפסקת השימוש במותג הנושא את שמה לאחר "שלהפתעתה הגמורה רומתה ונגזלה" וכי ניצלו את תמימותה וחוסר ניסיונה העסקי. בבית המשפט הגיעו הצדדים להסכמה מבלי צו המניעה והעברת המותג במלואו לקוקה במחצית השנה הבאה.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    קרית אונו
    רחלי 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדל רחוקה מלהיות צחצחית עם לב כמו שלה יכולה להכיל המון
    סגור
  • 9.
    מסכנה קוקה עשתה טעות שהסתבכה עם הצחצ'חים האלה (ל"ת)
    אורית 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 8.
    הצדק ניצח!!!
    סהר 02/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ליאור המקסימה שהפרשה הזו תלמד אותך לקח לא להתחבר למשפחת הבהמות!!!
    סגור
  • 7.
    אדל צ׳אחלה אמיתית אני מבינה ללבה של הבחורה, למרות
    אור 02/2021/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאף פעם לא טעמתי את המוצרים שלה ולא שמעתי עליה אני יודעת שאדל מגעילה , והיא יכולה לספר לעוקבים והלייקים שהיא קנתה בלא מעט כסף , מה שהיא רק רוצה, לאף אחד לא אכפת.
    סגור
  • 6.
    ליאור עשתה טעות
    ת. מ 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    12 7
    משפחת עבד הם שפתחו את הרשת תחת המיתוג ליאור קוקה עכשיו לפי הפשרה במאי 21 המותג יעבור שוב לליאור קוקה אבל מה שהיא לא מבינה שברגע שזה יקרה משפחת עבד תמכור את כל הנכסים שהיו תחת המותג ליאור קוקה וליאור תישאר ללא כלום!!! למה נראה לכם שמשפחת עבד תשלם על שכירות /חומרי גלם /עובדים ועוד לליאור. חחחח בנוסף ליאור תחטוף תביעה על כל ההפסדים של משפחת עבד ועל כל מה שהם נתנו לה. הם שילמו הון עתק להרים אותה מהקרשים ולמתג אותה ואם לא הם היא היתה בפשיטת רגל של מליונים.. לדעתי היא היתה צריכה לחכות עד שיגמר הקורונה והכל יחזור לקדמותו ושהכל שוב יפרח והיתה מקבלת 5 אחוז רווח מכל חנות תחת המותג ליאור קוקה.. הפסידה אחלה דיל
    סגור
  • טען עוד
  • נראה לא הגיוני שהיא תקבל רק 5% אחרי תקופה ככ ארוכה.
    666 11/2020/20
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אולי בהתחלה ,כשהיא היתה בחובות והם הרימו אותה, אבל אחרי שהיא כבר המותג עצמו, מגיע לה יותר. עצוב לשמועב גם בלי להכיר, חברות כזו שנשמעת מקסימה ואמיתית, מתפרקת ככה בגלל עסקים.
    סגור
  • 5.
    אדל דוחה
    ניר 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    19 2
    רק לפי הפוסטים של אדל וכל השטויות שהיא כותבת ואומרת יודעים מי הנפגע פה. בסופו של דבר יש הסכם ואם היו עומדים בו ליאור קוקה לא היתה תובעת סתם. והיא הרי עמדה בו אחרת היו תובעים אותה. רצו לעשות כסף קל, לייצר בזול ולמכור ביוקר. ליאור למשל נכון שמכרה ביוקר אבל גם הייצור שלה היה יקר ועובדה שהאיכות היתה הרבה יותר טובה בהתחלה.
    סגור
  • 4.
    אשת עסקים כמו ענבל אור (ל"ת)
    שי סחראי 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 3.
    קוקה תשארי במטבח...
    מאמינה לאדל 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    9 8
    את לא אשת עסקים. ואדל ומשפחת עבד ר ניסו לעזור. הפסדת את אדל. היא מדהימה.
    סגור
  • אדל לא מדהימה בשום מובן
    עו"ד 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    13 2
    ערסית דוחה, צעקנית, צווחנית. כל המגילות שהיא כותבת מלאות בשגיאות כתיב וללא שימוש באותיות איתן, ממש כאב עיניים וראש לקרוא את זה. נחשפנו לאדל כבר באח הגדול, כך שכולם יודעים שיש בה צד מאוד מגעיל שגובל ברוע, ותוקפנות. לא מכירה את הפרטים עד הסוף אבל אם מה שכתוב כאן נכון, הצדק נוטה לכיוון ליאור.
    סגור
  • 2.
    קוקה איזה עסקים חובקי עולם כולה קיוסק ש5 מ"ר עסקים,
    חחמרה 11/2020/10
    הגב לתגובה זו
    7 8
    איזה 5 מ"ר אנשי עסקים קיוסק קטן
    סגור
  • 1.
    טיפ שמישהו נתן לי פעם: אל תעשה עסקים עם ערסים
    יונתן כץ 11/2020/09
    הגב לתגובה זו
    37 7
    מה אתם אומרים? צדק?
    סגור
  • כאילו יש לך עסקים פחחח הערסים יעשו עסקים וגזענים כמוכם
    בוחבוט 02/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאכלו את הלב מקנאה...
    סגור
  • מה עושה כסף לאנשים בושההה!!!
    איה 11/2020/12
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אנשים שוחכים מאיפה באו מאמינה לך אדל
    סגור