משפט

הוט תפצה לקוחות ב-9.8 מיליון שקל: האם גם לכם מגיע?

אולי גם לכם מגיע? חברת HOT מובייל תשלם 9.8 מיליון שקל לצרכנים על גבייה שלא כדין עבור תא קולי
מערכת ice | 
הוט (צילום Magma Images)
חברת HOT מובייל החלה לגבות באפריל 2019 תשלום חודשי עבור שירות תא קולי שסופק בעבר ללא תשלום. בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו HOT תשלם סכום כולל של 9,801,000 שקל לצרכנים שחויבו שלא כדין, כך על פי פרסום ב-YNET.
על פי הנטען בתביעה, החברה סיפקה במשך שנים תא קולי ללא בקשת הלקוח וללא גבייה, עד שבמועד מסוים החליטה להתחיל לגבות תשלום על השירות ללא מקור חוזי ובניגוד לרישיונה. זאת לאחר שהעבירה ללקוחות הודעות SMS עם קישורי הסרה מהשירות, כך שמי שלא ראה את ההודעה החל לשלם.

לפי הסכם הפשרה, HOT מובייל תעניק ללקוחות שהחלו לחויב עבור התא הקולי, פיצוי בשיעור של 41.6% מסכום החיוב. מנויים נוכחיים יקבלו את הפיצוי בזיכוי אוטומטי בחשבונית הבאה, ומנויים לשעבר שזכאים לפיצוי מעל 50 שקל יקבלו המחאות בדואר. מקרן הפיצוי יועברו גם 252 אלף שקל לתובע הייצוגי ו-2,057,000 שקל לבאי כוחו.
HOT מובייל טענה בין היתר כי לא חייבה על השירות שנים ארוכות ונשאה בעלויות, וכי הסכמי ההתקשרות איפשרו לה לשנות תעריפים לאחר הודעה. עם זאת, הצדדים הגיעו להסכם הפשרה מבלי שמי מהם מודה בטענות משנהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה