משפט

הונאת הדלק הגדולה בישראל נחשפת: כך נעקצו הנהגים

הונאת הדלק הגדולה שהסתיימה בשריפה וכתבי אישום: גנבו פרטי אשראי של אזרחים תמימים בכדי למכור דלק בשטחי יו״ש. שניים מתדלוקים אלו הובילו לשריפה בתחנת הדלק. חקירת יחידת ההונאה במחוז ירושלים הובילה למעצרם של חברי הכנופיה תושבי כפר עקב, והיום הוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה
מערכת ice |  1
מחיר הדלק מזנק (צילום shutterstock)
במהלך חודש אוקטובר האחרון, התרחשה התלקחות בחלקו האחורי של רכב בעת שתדלק מכלים חיצוניים שמונחים בגרור המחובר לרכב (לא היו נפגעים). בעקבות המקרה, נפתחה חקירה בתחנת מוריה במחוז ירושלים. כבר בראשית החקירה התעורר החשד במשטרה להונאה וכי אין מדובר במקרה בודד. בהתאם חקירת המקרה הועברה ליחידת ההונאה במחוז ירושלים. 
במסגרת חקירה סמויה שניהלו חוקרי ההונאה בימ״ר ירושלים, נאספו ראיות ונחשף כי מדובר בכנופיה שבה מספר חשודים. חברי הכנופיה נהגו לתדלק בעורמה ותוך הונאה מכלי דלק חיצוניים גדולים שברכבם, באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שהושגו באמצעות דיוג ("פישינג"). את הדלק שבשניים מהמקרים הוביל לבערה משמעותית בעת התדלוק, מכרו לתחנות דלק בשטחי יו"ש.
 
בתאריך 3.3 הפכה חקירת המשטרה לגלויה עת נעצרו במהלך פעילות בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי מג"ב וצה"ל, שני חשודים בשנות ה-30 לחייהם תושבי כפר עקב שמצפון לירושלים. החשודים הועברו לחקירה ביחידת ההונאה במחוז ירושלים בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, עבירה על חוק שירותי תשלום, הונאה בכרטיסי חיוב, שימוש פחזני בחומר דליק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מעצרם של החשודים הוארך בבימ"ש מעת לעת לטובת מיצוי החקירה בעניינם.
מחקירת המשטרה עלה כי המעורבים בפרשיה, עשו שימוש בהודעת דיוג ("פישינג") שנשלחה אל קורבנות תמימים. כך בעורמה הצליחו לקבל לידם פרטי כרטיסי חיוב. בהמשך, הקימו המעורבים על שמם חשבון ביישום תדלוק של חברת דלק והזינו בפרטי החיוב את פרטי האשראי הגנובים. כך ביצעו לאחר מכן תדלוק של מאות ליטרים בכל פעם על חשבונם של אותם אזרחים תמימים והצליחו ל"שלשל" לכיסם מאות אלפי ש"ח ממכירת הדלק.
בתאריך 13.3, נעצר על ידי בלשי ימ"ר ירושלים חשוד נוסף לחקירה, תושב כפר עקב בשנות ה-30 לחייו ומעצרו הוארך. בנוסף, במהלך פעילות חקירת הפרשיה וחיפוש שנערך בכפר עקב בתאריך 20.3, אותרו שני כלי נשק מסוג 16-M שנתפסו על ידי כוחות המשטרה והועברו לבדיקת מעבדת מז"פ של משטרת ישראל.
חוקרי ההונאה במחוז ירושלים גיבשו תשתית ראייתית נגד שניים מהעצורים. היום (חמישי) הוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט בירושלים על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים. חקירתו של חשוד נוסף נמשכת, ובקרוב צפוי גם נגדו כתב אישום.
פקד יבגני ברוורמן, קצין חקירות מפלג הונאה בימ"ר ירושלים ציין: ״החשודים שנעצרו על ידי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, פעלו בתחכום להשגת פרטי אשראי של אזרחים תמימים רבים, וניצלו פרטים אלה למעשיהם הפליליים. בנוסף, מעשיהם של החשודים סיכנו באופן ממשי את שלומו של הציבור, עת שתדלקו את כלי הרכב בצורה "פיראטית" ורשלנית. בשני מקרים שידועים לנו, פרצה בערה במכלי הדלק שגרמה לנזק ויכלה להסתיים בפגיעה בנפש״.
בהמשך דבריו, שב והדגיש פקד ברוורמן: "אנו קוראים לכל אזרח, לגלות משנה זהירות וערנות בכל מה שקשור לקישוריות ("לינקים") הנשלחות באמצעות מערכות מסרים שונות, כמו SMS, "ווטסאפ" וכו'. גם במקרים שבהם נחזות ההודעות מגורמים רשמיים או מוכרים, יש לבדוק את הפנייה ולא להזין פרטי אשראי ופרטים אישיים ללא בדיקה. במידה ועולה ספק ולו הקטן ביותר, יש לפנות טלפונית באופן עצמאי אל השולח ולברר את אמיתות ההודעה. חשוב גם לקרוא בעיון רב הודעות המתקבלות מחברות האשראי ומהבנקים, שנועדו להגן על פרטי האזרחים ולמנוע שימוש בלתי מורשה בחשבונות. שימוש באמצעים אלה, עשוי לצמצם באופן משמעותי את הסיכון ליפול קורבן להונאות "פישינג"- דיוג, שעברייניים מנצלים את הטכנולוגיה למעשיהם״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלום לאומת הגנבות בסולר
    אלי גטור 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שאלות פשוטות למה הסולר לא בפיקוח למה יש הפרשים של שני שקלים לליטר בין התחנות למה מוכרים סולר במזומן למה המשטרה לא חוקרת למה משרד האוצר לא מגיב להפסדי ענק במסים מה עושה משרד התחבורה בעניין? טוב, פה התשובה ברורה. המשרד מנוהל על ידי סתומות
    סגור