משפט

היועמש"ית מזהירה את בן גביר בעקבות גיבוי הלוחם במח"ש

לוחם מג”ב שחיסל אמש את המחבל בן ה-12 משועפאט ששיגר זיקוקים לעבר כוחות הביטחון זומן לחקירה במח”ש. השר בן גביר התייצב במקום והאשים את מח”ש בהרס ההרתעה הישראלית: “הלוחם עשה עבודה למופת”. כעת היועמ"שית מזהירה את השר: "התערבותך מפרה את החוק"
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה התריעה בפני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "חקירות פליליות, גם של שוטרים, מתנהלות בעצמאות מוחלטת של גורמי החקירה, לרבות גורמי מח"ש. כל התערבות מטעמך, בדרך ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכות אכיפת החוק והשפעה אסורה עליהן. יש להימנע מכך לאלתר".
לוחם מג”ב שירה אמש במחבל בן ה-12 שניסה לפגוע בלוחמי מג”ב בשועפט וסיכן את חייהם, זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שנתן ללוחם גיבוי מוחלט וברור כבר אמש מיד לאחר האירוע, הגיע היום למשרדי מח”ש יחד עם עורכי דינו של הלוחם שחיסל את המחבל וגינה את הפתיחה בחקירת הלוחם.
בדבריו עמד השר בן גביר על הפער הקיים במח”ש בין לוחם שהורג ערבי מחבל סיכן את חייו לאירוע הקשה של הריגתו של אהוביה סנדק ז”ל, אז שבועות ארוכים חלפו בלי שמח”ש תבדוק את הטענות כי השוטרים הביאו למותו של אהוביה.
“הגעתי לכאן”, אמר השר, “ונמצאים איתי עורכי הדין משה אלון ודיאנה שומסקי שמייצגים את הלוחם. אני אגיד את הדברים הבאים, בעיני זה מזעזע שהמחלקה לחקירת שוטרים בכלל העזה להזמין את הלוחם כאן לחקירה, זה בושה וחרפה”.
“אני זוכר בתיק של אהוביה סנדק במשך שבועות ארוכים הם בכלל לא הזמינו אף אחד וכאן את הלוחם הגיבור הזה, עשה את מה שאנחנו מצפים ממנו. בא מחבל מרים זיקוקים ורוצה לפגוע בחיילים שלנו, בלוחמים שלנו, ויורה את הזיקוק. אגב, אנחנו במשך כל השנה האחרונה במשרד לביטחון לאומי עושים עבודה נגד הזיקוקים האלה, כל גורמי המקצוע מספרים לי כמה הזיקוקים האלה מסוכנים, הם יכולים לעוור, הם יכולים לפגוע הם יכולים אפילו לרצוח את הלוחמים שלנו. בא לוחם ועושה בדיוק מה שאנחנו מצפים ממנו, זה פשוט שערורייה הכי גדולה שמזמינים אותו לכאן ומביאים אותו לחקירה”.
עוד אמר בן גביר: “אני רוצה להגיד שמח”ש הורסת את ההרתעה של מדינת ישראל, שמח”ש פוגעת בלוחמים שלנו, אני הייתי בטוח שאחרי ה-7 לעשירי ילמדו ויבינו, אבל במח”ש לא מבינים. אני רוצה להגיד בתור השר לביטחון לאומי, בתור מי שממונה על הלוחמים האלה ואני אומר את הדברים ויודע שכל משטרת ישראל מסכימה איתי, אנחנו לא נפקיר את הלוחמים האלה, אנחנו ניתן להם גב, אני לא אתן שיפגעו”.
“אתם יודעים שבמהלך השנה האחרונה אני החזרתי לא מעט לוחמים גם כאלה שמח”ש השעתה ואני כאן מעביר מסר אני לא אתן שיפגעו בלוחם הזה. כמובן אני לא מתכוון להתערב בחקירה של מח”ש, לא יכול להתערב וגם אין לי רצון להתערב, אבל אני במשרד לביטחון לאומי במסגרת הסמכויות שלי אתן גב ללוחם הזה. הלוחם הזה יחד עם כל החברים שלו עשו עבודה למופת”.
אמש מיד לאחר הירי לעבר המחבל בן ה-12 כתב בן גביר: “מגבה את לוחמי מג״ב שפועלים בשעה זו ומסכנים חייהם כעת מול עשרות פורעים ערבים בשועפט. אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים – כך בדיוק צריך לפעול נגד מחבלים – בנחישות ובדייקנות”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה