בריאות

הטיפול בהלם קרב: אלו ההמלצות שיעזרו לחיילים שחזרו מהמלחמה

הפסיכולוגיים הארגוניים של המוסד לבטיחות ולגיהות, מפרסמים את סדרת ההמלצות המיועדת למנהלים שעובדיהם הינם חיילים שחזרו משדה הקרב ומתמודדים עם אתגרים שהביאה עמה המלחמה

מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
בימים אלו, חיילים במילואים ושוטרים רבים אשר מקפחים את נפשם למען שמירה על המולדת, שבים מקרבות המלחמה אל עולם העבודה. חלק נכבד מאותם חיילים, עלולים לסבול מפגיעות נפשיות בעקבות האירועים בהם נכחו או השתתפו בנוסף לפציעות גוף. תהליך חזרתם לעבודה יכול להיות מאתגר עבורם ועבור מקום עבודתם.
עובדים רבים המתמודדים עם אבל, שכול ואי-ודאות, עובדים שהכירו אזרחים או חיילים שנהרגו או שנפצעו, ומכירים חטופים או נעדרים, עלולים לחוש תסמינים פיזיים ונפשיים. אותם תסמינים מתאפיינים  כירידה בתיאבון, בעיות שינה, יובש בפה, קשיי נשימה, רגישות לרעש ועוד, הצפה רגשית, תחושת חוסר משמעות או ריקנות, חוסר ריכוז, וקשיים בקבלת החלטות.
לאור האתגרים הרבים, הפסיכולוגיים הארגוניים של המוסד לבטיחות ולגיהות מפרסמים את סדרת ההמלצות למנהלים, שתסייע להם בשאלה כיצד לקלוט עובדים שחזרו מהקרב ולהימנע מפגיעות פיזיות ונפשיות במהלך החזרה לשגרת העבודה.
 



במסגרת סדרת ההמלצות, הפסיכולוגיים מדגישים את חשיבותם של התמיכה הרגשית בעובד, התאמת תוכנית עבודה נגישה שתסייע בחזרה יעילה לעבודה והענקת עזרה חיצונים לעובד מצד פסיכולוגים או קווי סיוע שונים.

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר הדגיש את חשיבות הענקת הסיוע לחיילים: "צה"ל הוא צבא העם ובאופן טבעי המשק הישראלי מושפע רבות מהמלחמה לא רק בפן הכלכלי, אלא גם בפן הנפשי. חשוב שהמנהלים יכירו את נהלי הבטיחות וההתנהלות  מול עובדים שחוזרים משדה הקרב. זה יכול לסייע בפיריון העובד ובעיקר בשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית. המוסד לבטיחות ולגיהות מעמיד לרשות המעסיקים את מדריכיו בשביל לסייע בהשתלבות העובדים חזרה לשגרת עבודה בטוחה ומשמעותית".

בתמונה: ד"ר מיקי וינקל קרדיט: יח"צ 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה