בריאות

שר החוץ במהלך חריג? "לצלב האדום אין זכות קיום"

אלי כהן שוחח עם נשיאת הארגון מיריאנה ספוליריק והביע את דרישתו לדאוג לשלום החטופים בעזה שמוחזיקים בידי חמאס. בכיר הליכוד הזכיר כי מדובר באירוע חריג בזירה הבין-לאומית בו מוחזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. השיחה מגיעה ימים ספורים לאחר המכתב המקומם לנציבות שירות בתי הסוהר, ה"מזכיר" לישראל את אמנת ז'נבה
מערכת ice | 
השר אלי כהן (צילום שירן פרץ)

על רקע דרישתם מנציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, למנוע את החמרת תנאיהם של האסירים הביטחוניים בכלא בישראל, שר החוץ אלי כהן שוחח היום (רביעי) עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק. השר הבהיר כי ישראל דורשת מהארגון לבצע את תפקידו ולדאוג לשלומם של חטופינו בעזה שמוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס.
השר הביע דרישה חד משמעית מהצלב האדום, וביקש מנציגיו לבקר את החטופים המוחזקים בידי החמאס. שר החוץ אלי כהן בשיחה עם נשיאת הצלב האדום דרש לפעול לקיום ביקור מיידי אצל כל החטופים הישראלים בעזה המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס ולספק טיפול רפואי לחטופים הזקוקים לכך. שר החוץ דחה על הסף את הגישה ה"מאוזנת" בה נוקט הארגון.
"לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס", מסר שר החוץ אלי כהן. "זהו אירוע חריג בזירה הבין-לאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת  לבקר את החטופים בהקדם".
"ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו", הוסיף כהן.  במכתב שנשלח לנציבת שירות בתי הסוהר, על רקע ההחלטה לצמצם את התנאים של האסירים הביטחוניים, ראו לנכון בצלב האדום "להזכיר" לישראל את אמנת ז'נבה.
 
"יש להבטיח שכל חולה או פצוע מקבל טיפול רפואי ראוי ומהיר לכל מי שחירותו נגזלה ממנו", נכתב. נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי השיבה לארגון בחריפות: "אני בטוחה שתעשו כל שבכוחכם ליצור קשר עם כל האזרחים והחיילים החטופים בעזה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה