בריאות

דיאט קולה והמסטיקים יעברו שינוי? אחד הרכיבים עלול להיות מסרטן

ארגון הבריאות העולמי עומד לנקוט צעד לא פשוט ולהכריז רשמית על הממתיק המלאכותי אספרטיים שנמצא גם בדיאט קולה, מסטיק ממותג אקסטרה ועוד מוצרים מותקים מוכרים, כעלול להיות מסרטן
מערכת ice | 
צילום minoandriani - stock.adobe.com
יותר מדי סוכר על בסיס יומי, עלול לגרום בסופו של דבר לבעיות בריאותיות חמורות כמו השמנת יתר או סוכרת מסוג 2. ובכל זאת, תעשיית החטיפים והמשקאות הגדולות יותר מסתמכות על סוכרים וממתיקים ומפתים לקוחות לאכול ולצרוך מהן הרבה.
אלא שכעת, ארגון הבריאות העולמי עומד לנקוט צעד לא פשוט ולהכריז רשמית על הממתיק המלאכותי אספרטיים שנמצא גם בדיאט קולה, מסטיק ממותג אקסטרה ועוד מוצרים מותקים מוכרים, כעלול להיות מסרטן.
ממתיקים מלאכותיים מקבלים מוניטין רע בגלל שהם מזיקים לבריאות. רק לפני מספר חודשים מחקר חדש מאוניברסיטת פלורידה עשוי סוף סוף להצביע על תחליף סוכר טבעי, לא קלורי, שטעמו מתוק באותה מידה.
המחקר גילה שמונה ממתיקים חדשים או תרכובות המשפרות מתיקות ב-11 זני הדרים. "הצלחנו לזהות מקור טבעי לממתיק מלאכותי, אוקסים ווי, שמעולם לא זוהה ממקור טבעי כלשהו בעבר", אמר יו וואנג, המפקח על המחקר. "זה יוצר הזדמנויות מורחבות עבור מגדלי הדרים ועבור זני גידול שייבחרו כדי להשיג תשואות גבוהות של תרכובות ממתיקים", הוסיף וואנג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה