מדדים ומחקרים

רגילים ללכת לישון מאוחר? כדאי מאוד שתקראו את זה

מחקר חדש גילה, כי מי שהולך לישון מאוחר, פחות פעיל ויותר נתון לסיכון לחלות בסוכרת או מחלות לב
מערכת ice | 
שינה (צילום pexels)
להישאר ער עד מאוחר יכול להיות כיף, אבל מחקר חדש מגלה שזה יכול גם להזיק ללב ולבריאות הכללית שלך. חוקרים מצאו, כי ינשופי לילה נוטים יותר לפתח סוכרת מסוג 2 או מחלות לב, מאשר אנשים שנכנסים למיטה ומתעוררים מוקדם. לא רק שהם גילו כי ינשופי לילה פעילים פחות מ"ציפורי בוקר", הם גילו שהם פחות רגישים לאינסולין - ששניהם פועלים כמנבאים לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב וכלי דם.

המחקר גם מגלה שמי שנשאר ער מאוחר, יותר גרוע יותר בשימוש בשומן לאנרגיה ושומן זה יכול להצטבר בגוף - מה שתורם לסיכון למחלות. בינתיים, נראה כי הקמים מוקדם תלויים יותר בשומן לצורך אנרגיה, פעילים יותר ביום ועוסקים יותר בכושר אירובי. חוקרים מאוניברסיטת רוטגרס, חילקו את המשתתפים לשתי קבוצות, מוקדם ומאוחר, על סמך ה"כרונוטיפ" שלהם. זוהי הנטייה הטבעית של האדם לחפש פעילות ולישון בזמנים שונים.
 
הצוות השתמש בהדמיה מוקדמת, העריך את מסת הגוף, הרכב הגוף, הרגישות לאינסולין ומטבוליזם של שומן ופחמימות תוך שימוש בדגימות נשימה למגמות השינה של כל משתתף. במשך שבוע, הצוות עקב אחר המשתתפים כדי להבין את דפוסי הפעילות היומיומיים שלהם. כדי למזער דיאטות המשפיעות על התוצאות, מחברי המחקר גם דרשו מהקבוצות לעקוב אחר דיאטות מבוקרות קלוריות ותזונה ולצום בן לילה. החוקרים בדקו כל קבוצה במנוחה לפני שהשלימו שני מפגשים של 15 דקות של פעילות גופנית על הליכון, אחד מתון ואחד בעצימות גבוהה. השיפועים במכונת הריצה גדלו ב-2.5 אחוזים כל שתי דקות, עד שכל משתתף הגיע לאפיסת כוחות.
 
מדענים גילו הקמים מוקדם משתמשים יותר בשומן לאנרגיה, הן בזמן מנוחה והן במהלך פעילות גופנית. הם גם היו רגישים יותר לאינסולין. לעומת זאת, ינשופי הלילה היו עמידים לאינסולין וגופם נזקק ליותר אינסולין כדי להפחית את רמות הגלוקוז בדם. כמו כן, גופם של ינשופי לילה העדיף פחמימות כמקור האנרגיה שלהם, ולא שומנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה