בריאות

אישה בהיריון הגיעה עם חמץ - ולא הוכנסה לבית החולים

"חוק החמץ" מיושם עוד לפני שהתחיל פסח: אישה בהיריון בסיכון הגיעה לטיפול שגרתי בבית החולים לניאדו בנתניה, אך סורבה להיכנס עם ופלים לא כשרים לפסח. בעלה: "מקומם, היא צריכה להיכנס לטיפול דחוף בלי אוכל שיחזיק אותה לאורך היום"
מערכת ice |  1
משה גפני וחוק החמץ (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הנה זה מתחיל, ואפילו לפני חג הפסח: בית החולים לניאדו בנתניה סירב להכניס לשטחו אישה בהיריון בסיכון שהגיעה הבוקר (ראשון), מאחר ונשאה בתיק שלה חבילת ופלים לא כשרים לפסח.
N12 חשף כי בכניסה לבית החולים לניאדו, שהצהיר כי הוא מנוהל לפי כללי ההלכה היהודית, הוקם הבוקר אוהל שמיועד לאוכלי חמץ. מאבטחים החלו לבדוק את תיקי המבקרים כדי למנוע הכנסת חמץ. בעלה של האישה בהיריון סיפר ל-N12: "אשתי מגיעה אחת לשבועיים, היום ביקשו מכל מי שנכנס להוציא את האוכל לעמדה של קרטונים בחוץ. אתה מקבל פתק עם מספר ויכול לאסוף את החמץ ביציאה מבית החולים".

"אמרו לאשתי 'יש לך אוכל לא כשר לפסח, תשאירי אותו בחוץ ונביא לך מספר'. היא בהיריון בסיכון וצריכה להיכנס לטיפול דחוף בלי אוכל שיחזיק אותה לאורך היום. זה מעשה פסול ומנוגד לחוק החמץ: מוסד רפואי דורש ממטופלים לצום. החוק בפירוש לא מותיר לבית החולים להשאיר מזון בחוץ. זה פשוט מקומם. חג הפסח אפילו עוד לא התחיל - לא יכול להיות שכך מתנהלים. בית החולים פועל נגד החוק".
"שאלתי מה פשר הדבר?", הוסיף הבעל, "להבנתי זה בניגוד לחוק. נציג בית החולים לא סיפק תשובה קונקרטית, אלא רק התחמק בצורה אלגנטית ואמר 'אבדוק ואחזור אליך'. עד עכשיו לא חזר אליי".
 
כזכור בשבוע שעבר עבר במליאת הכנסת "חוק החמץ" של חברת הכנסת משה גפני, לפיו מנהל בית חולים יוכל לקבוע אם לאפשר הכנסת חמץ בחג הפסח. הוראות איסור או הגבלה של הכנסת חמץ יפורסמו באופן קבוע באתר האינטרנט של בית החולים. כמו כן, בבית החולים יוצב שילוט בדבר ההוראות האמורות. נוסף על כך, רשאי המנהל להסמיך עובד ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות שנקבעו.
יצוין כי גם בשנים קודמות בית החולים לניאדו, המזוהה עם הציבור הדתי, מנע הכנסת חמץ לשטחו, גם בניגוד לפסיקת בג"ץ דאז. מבית החולים לניאדו טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצת יושרה
    אביר האופל 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בית החולים לניאדו לא מזוהה עם הציבור הדתי, הוא שייך לחסידות צאנז. וה"מסכנה" לא תרעב בבית החולים, שכבר הוציא לא מעט כסף להכשיר אותו לחג. אז טיפטיפה יושרה לא תזיק.
    סגור