בריאות

רוצים להאריך את תוחלת החיים? מספיקות רק 2 דקות ביום

אין יותר תירוצים: מחקר חדש באוסטרליה טוען כי מספיקות 2 דקות של פעילות גופנית אינטנסיבית בכל יום על מנת להאריך את תוחלת החיים

מערכת ice | 
אימון (צילום unsplash)
יודעים כמה זה חשוב לעשות פעילות גופנית, אבל התירוץ שלכם הוא ש"אין לכם זמן"? מחקר חדש טוען שמספיקות רק 2 דקות של אימון ביום על מנת להאריך את תוחלת החיים.
המחקר שנערך בסידני, אוסטרליה ופורסם באתר studyfinds מגלה כי מספיקות 15 דקות שבועיות של פעילות גופנית בלבד כדי להפחית סיכון למחלות. מחבר המחקר ד"ר מתיו נ. אחמדי מסר כי "בהתחשב בכך שמחסור בזמן הוא המחסום הנפוץ ביותר לפעילות גופנית סדירה, אימונים קצרים באופן ספורדי במהלך היום עשויים להיות אופציה אטרקטיבית במיוחד עבור אנשים עסוקים".
חלק אחר של המחקר מראה כי הגברת עצימות הפעילות הגופנית מובילה לסיכון נמוך יותר לפתח מחלות לב וכלי דם. "המחקר שלנו מראה שלא רק כמות הפעילות, אלא גם האינטנסיביות, היא שחשובה לבריאות הלב וכלי הדם", מציין מחבר המחקר ד"ר פאדי סי דמפסי מאוניברסיטת לסטר ואוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה, ומוסד בייקר למחלות לב במלבורן.

בשני המחקרים נבדקו מבוגרים בגילאי 40 עד 69, אשר לבשו צמיד מעקב על פרק כף היד במשך שבעה ימים רצופים. כך נמדדו רמות הפעילות שלהם, במיוחד פעילות ספורדית בעוצמות שונות במהלך היום.
המחקר הראשון כלל 71,893 מבוגרים שלא סבלו ממחלות לב וכלי דם או סרטן. הגיל החציוני של המשתתפים היה 62.5, וקצת יותר ממחצית (56%) היו נשים. מחברי המחקר מדדו רמות שבועיות של פעילות נמרצת ואת תדירות האימונים שנמשכו שתי דקות או פחות. זה היה מחקר ארוך טווח, כאשר נבדקים היו במעקב במשך 6.9 שנים בממוצע.
נבדק הקשר בין נפח ותדירות של פעילות גופנית עם מוות (מכל הסיבות, מחלות לב וסרטן) לבין שכיחות מחלות לב וסרטן. כאשר הן נפח והן תדירות הפעילות הגופנית עלו, הסיכון למחלות ירד.
יתרונות בריאותיים צוינו אפילו עם כמויות קטנות של פעילות גופנית. לדוגמה, נבדקים שלא התאמנו באינטנסיביות כלל היו בסיכון של ארבעה אחוזים למות תוך חמש שנים. הסיכון הזה נחתך בחצי (2%) עם פחות מ-10 דקות של פעילות אינטנסיבית שבועית. הסיכון למוות ירד לאחוז אחד עם 60 דקות או יותר.
בהשוואה לשתי דקות של פעילות גופנית אינטנסיבית בשבוע, 15 דקות של פעילות גופנית נמרצת הובילו לסיכון מופחת ב-18% למוות ולסיכון נמוך ב-15% למחלות לב וכלי דם. 12 דקות נקשרו לסיכון נמוך ב-17 אחוז לסרטן.
ככלל, ככל שתתעמל יותר כך ייטב. לדוגמה, בערך 53 דקות של פעילות גופנית על בסיס שבועי הובילו לסיכון נמוך ב-36% למוות מכל סיבה שהיא.
המחקר השני כלל 88,412 נבדקים מבוגרים, כולם ללא מחלות לב. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 62 ו-58% היו נשים. גם כמויות גבוהות יותר וגם עצימות גדולה יותר נקשרו שוב לשיעורים נמוכים יותר של מחלות לב. הגברת עצימות הפעילות הגופנית גם טיפחה ירידה גדולה יותר במחלות לב וכלי דם עבור אותו נפח של פעילות גופנית. כך, למשל, שיעור מחלות לב וכלי דם היה נמוך ב-14% כאשר פעילות בינונית עד אינטנסיבית היוותה 20% במקום 10% מהפעילות - מה שישווה להפיכת טיול נינוח של 14 דקות לשבע דקות הליכה מהירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה