בריאות

חשש: בעוד 6 שנים כ-100 אלף חולים בישראל יסבלו מהמחלות הנפוצות

ועדת הבריאות של הכנסת דנה במחלות קרוהן וקוליטיס, בטיפול הראוי ובפיזור הנדרש במרפאות בפריפריה. על פי נתוני מרכז המחקר של הכנסת, בשנת 2030 אוכלוסיית התחלואה מוערכת בין 106,000 לבין 960,000 חולים

מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
ועדת הבריאות של הכנסת עסקה היום (שני) בשאלה מהו אופן הטיפול הראוי במחלות קרוהן וקוליטיס, במרפאות בפריפריה. יו"ר הוועדה, חה"כ יוני משריקי (ש"ס), הדגיש את הצורך בהקמת מרפאות משלבות המטפלות בתחום.
לצד זאת, הבטיח חה"כ משריקי: "בכוונתי לפעול מול שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות על מנת למצוא מזור עבור המטופלים". חה"כ שריקי ציין כי הוא דורש ממשרד הבריאות להקים צוות עבודה בשיתוף גורמי המקצוע ועמותות שעוסקות בתחום, ולהעביר לוועדה תוכנית סדורה לטיפול בפערים הקיימים.
מדובר במחלות מעי דלקתיות הנפוצות יותר אצל יהודים, בעיקר יהודים ממוצא אשכנזי, ושכיחה יותר אצל מעמדות סוציו-אקונומיים גבוהים, וכן באזורים מתועשים לעומת אזורים כפריים.
 


 
על פי הנתונים שמציג מרכז המחקר של הכנסת מארבע קופות החולים, בשנת 2022 היו בישראל 68,299  מאובחנים עם קרוהן או קוליטיס, כאשר חלק מהמאובחנים עשויים להיות מאובחנים בשתי המחלות.

לצד זאת, נמצא כי  68,299 מאובחנים אלה מהווים 0.71% מאוכלוסיית ישראל בשנת 2022, שהם כ-707 מאובחנים ל-100 אלף נפש. מצד שירותי בריאות כללית, נטען כי מחלות אלה נמצאות במגמת עלייה ובדומה למדינות עם שיעור תחלואה דומה לקראת שנת 2030 היא צפויה לעמוד על אחוז אחד מהאוכלוסייה. בשנה זו תמנה אוכלוסיית ישראל על פי הערכות בין 9.6 ל-10.6 מיליון איש, ותחלואה של אחוז אחד משמעותה בין 106,000 לבין 960,000 חולים. 


אחד הנתונים הבולטים והמדאיגים באופן הטיפול באותן המחלות, מתקשרים לפער הרב שנוצר עם השנים. לטענת עו"ד אייל צור, יו"ר העמותה לתמיכה בקרוהן וקליטיס, חולה שאינו מטופל, קורס, ומתח נפשי מחמיר את המחלה ומעלה את הסיכון לחלות בה. לדבריו, הפערים הטיפוליים שנדרשו לפני כחצי שנה, לא  הושלמו וגדלו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה