בעולם

לקראת התנגשות בין המעצמות? מעבדה סודית בסין ביצעה דימוי מלחמה

החשש מהתרחבות זירות הלחימה באזור המזרח התיכון ובמזרח הרחוק עולה מדרגה, לאחר שיחות בין וארה"ב שככל הנראה לא התקיימו על הצד הטוב ביותר, סין שלחה כלי שיט ומטוסי קרב לאזור טייוואן
מערכת ice | 
סין, ארה"ב (צילום shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" שנפתחה בבוקר ה-7 באוקטובר בישראל, עם מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס, מאיימת לדרדר את האזור כולו ואף להצית עימותים ישנים בין מדינות בעולם, ובעיקר בין המעצמות סין וארה"ב.
לאחר שהתברר במהלך המלחמה הזו ציר מדיני שהיה גלוי גם לפני המלחמה, אך כעת נראה כי אותו ציר בין סין, רוסיה ואיראן לא מוכן יותר לקבל תכתיבים מארה"ב. שיחות רבות התקיימו בין מנהיגי סין וארה"ב מאז פרוץ המלחמה, ושיחה כזו התקיימה גם בימים האחרונים.
השיחה ככל הנראה לא הגיעה לכדי הבנות והסכמות, מאחר ולאחר השיחות, סין שלחה עשרות כלי טיס וכלי שיט מלחמתיים, לכיוונה של טייוואן. דווח כי מיום שישי בשעה 6 בבוקר ועד יום שבת באותה שעה, הגיעו לאזור כ-30 מטוסי קרב סיניים ועוד 6 כלי שיט.
בנוסף, ברשת FOX NEWS דווחו כי בסין עשו שימוש במעבדה סודית, בה בוצעו "משחקי מלחמה" ודימויי קרב עם כוחות אמריקאיים, ואף פגיעה בהם באמצעות כלי נשק מתקדמים כמו טילים היפרסוניים. כל אלו מוסיפים לחשש הגובר ממלחמה רחבה שמאיימת על היציבות העולמית, שהתערערה בשנים האחרונות יותר מהרגיל עם פרוץ מגפת הקורונה, ועלולה להפוך למלחמה הקשה ביותר בתולדות האנושות. בארה"ב מעריכים כי סין מוסיפה כספים רבים לתקציב הצבאי שלה ומוציאה לפיהם כ-700 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה