בעולם

עסקת חילופי השבויים יוצאת לדרך: כמה תשלם ארה"ב לאיראן?

במסגרת העסקה, ארצות הברית תפשיר 6 מיליארד דולר שהוקפא בשל סנקציות שונות. בנוסף, האמריקאים ישחררו חמישה איראניים שמוחזקים בשבי והאיראניים ישחררו חמישה איראניים
מערכת ice | 
CIA סוכנות הריגול המודיעיני של ארצות הברית (צילום shutterstock)
עסקת חילופי השבויים בין איראן לארצות הברית יוצאת לדרך - בקטאר אישרו כי ארצות הברית הפשירה את הסכום שעומד על כ-6 מיליארד דולר. כעת, האיראנים ישחררו חמישה אמריקאים תמורת שחרור של חמישה איראנים מצד האמריקאים. הכסף המופשר לא יעבור ישירות אלא יעצור בדרך בדרום קוריאה וקטאר.
על פי אמירתו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לקונגרס, הכספים שיועברו לאיראן ישומשו על ידם למטרות הומניטריות בלבד. הפשרת הכספים נועדה לאפשר לבנקים השונים שממוקמים בדרום קוריאה ואירופה לבצע את העסקה מבלי להתמודד עם עונשים כלכליים.
כזכור בין שתי המדינות התקיימה עסקת חילופי שבויים נוספת בשנה האחרונה. במסגרתה, ארצות הברית שיחררה כספים איראניים רבים, סביב ה-10 מיליארד דולר. איראן בתמורה שיחררה 3 אזרחים אמריקאים ושני אזרחים בעלי תושבות קבע. האמריקאים העצורים באיראן נעצרו לאחר שהואשמו בריגול לטובת ארצות הברית.
במסגרת ההסכם בין איראן לארצות הברית, סוכם כי איראן "תתרכך" במסגרת המשא ומתן על הסכם הגרעין ותקיים צעדים בוני אמון. נזכיר כי בחודש ינואר האחרון שר החוץ האמריקאי בלינקן אמר בשיחתו עם שר החוץ אלי כהן כי "הסכם הגרעין מת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה