בעולם

"אמירתו האומללה של השר מבזה את זכר הנספים בשואה"

בעקבות אמירות שר הבינוי והתחבורה ההונגרי יאנוש לאזאר ששיבח את ראש הממשלה לשעבר ההונגרי הורטי, בן בריתו של אדולף היטלר, נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט פרסם את תגובתו ויצא נגד ניסיונותיה של ממשלת הונגריה לעוות את ההיסטוריה
מערכת ice | 
הרב פנחס גולדשמידט (צילום אלי אטקין)
סערה סביב השתתפותו של שר הבינוי והתחבורה בממשלתו של ויקטור אורבן, יאנוש לאזאר, בטקס לזכרו של מנהיג הונגריה בתקופת מלחמת העולם השנייה ובן בריתו של אדולף היטלר מיקלוש הורטי. הורטי היה שליט (עוצר) הונגריה מאז 1920, בתחילה נמנע מאנטישמיות קיצונית אבל למשל הגביל את מספר היהודים בחינוך הגבוה.
ככל שחלף הזמן, הלך משטרו והתקרב למשטרים הפשיסטיים הפרו-נאציים שקמו באירופה באותם השנים. כמו כן, הוא ראה באדולף היטלר בן ברית נאמן, ועקרונות רבים ממשטרו היו מקובלים עליו.
לאחר המקרה, נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, פרסם את תגובתו לאירוע ואמר: "שום נאום לא יוכל למחוק את חלקו ההיסטורי של מיקלוש הורטי ברציחת אלפים מיהודי הונגריה, למען המשטר הנאצי. אמירתו האומללה של השר לאזאר מבזה את זכר הנספים בשואה".
בנוסף התייחס הרב גם לראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אשר נחשב לידיד קרוב של מדינת ישראל: "השתיקה הצורמת של ראש הממשלה אורבן היא צעד מדאיג נוסף בהתרחקות הונגריה מערכים דמוקרטים. נרמול פשעי השנאה כנגד היהודים שנעשו על אדמת הונגריה, עלולים להוביל לעלייה באנטישמיות ובמתקפות נגד הקהילה היהודית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה