בעולם

אכזבה לא רק בקופות: הסרט של דיסני שגרם לפיטורי בכירים

באנגוס מקליין, אנימטור בן 26 פוטר שנה לאחר שהיה חלק מצוות הקריאייטיב הבכיר בסרטים עטורי שבחים כמו "צעצוע של סיפור 4" ו"קוקו". גם גאלין זוסמן, המפיקה של "Lightyear" הכושל איבדה את משרתה
מערכת ice | 
דיסני (צילום shutterstock)
אולפני פיקסאר, אשר נמצאים בבעלותה של דיסני קיצצו 75 משרות, כולל אלו את של שני בכירים מאחורי אכזבת הקופות “Lightyear" מה שמהווה הקיצוצים המשמעותיים הראשונים באולפן מזה עשור.
מדובר באנגוס מקליין, אנימטור בן 26 שמפוטר שנה לאחר שהיה חלק מצוות הקריאייטיב הבכיר בסרטים עטורי שבחים כמו "צעצוע של סיפור 4" ו"קוקו". גם גאלין זוסמן, המפיקה של "Lightyear" איבדה את משרתה. זוסמן הייתה בפיקסאר מאז יציאת הסרט המקורי "צעצוע של סיפור" ב-1995. מייקל אגולנק, סגן נשיא פיקסאר לפרסום עולמי מאז 2015, פוטר גם הוא.
הפיטורים, שהתרחשו ב-23 במאי, הם חלק מהתוכנית שהוכרזה בעבר על ידי מנכ"ל דיסני, בוב איגר, לקצץ 7,000 מקומות עבודה ולקצץ בעלויות בהיקף של 5.5 מיליארד דולר. הארגון מחדש שילב את חטיבות הקולנוע והטלוויזיה ליחידה אחת של דיסני בידור וסגר את החטיבה המופקדת על הפצה.
אמנם מדובר על חלק קטן בהשוואה למצבת העובדים של פיקסאר שעומדת על כ-1,200, אבל הפיטורים בולטים, מכיוון שהאולפן הוא כוח יצירתי המייצר זיכיונות ודמויות שמניבות הכנסות נכבדות לדיסני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה