בעולם

NSO מסבכת (שוב) את ממשל ביידן: זה מה שרכש למרות הגינויים

במקביל לבעיות שתוכנת הרוגלה פגסוס עושה למשטרת ישראל, מסתמן כי גם ממשל ביידן ממשיך להסתבך בתחום, למרות הצו הנשיאותי עליו הנשיא חתם לאחרונה. זו החשיפה החדשה של הניו יורק טיימס
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במקביל לכך שתוכנת הרוגלה של NSO, פגסוס, והשימוש בה מייצרת לא מעט בעיות משפטיות עבור משטרת ישראל, מתברר כי היא עושה לא פחות חיים קשים גם לממשל ביידן. לפי הניו-יורק טיימס מתברר כי זמן קצר לאחר שהחברה הוכנסה לרשימה השחורה בארה"ב, חברת קש של הממשלה רכשה מערכת ניטור של NSO.
לפי הנתונים, חברת קש של ממשל ביידן רכשה מערכת מבית NSO, שמטרתה לנטר מיקום של טלפונים ניידים. עם זאת, עד החשיפה של העיתון הממשלה כלל לא הייתה מודעת לרכישה ונכון לעת זו היא טרם הפסיקה את החוזה עם החברה.
הידיעה עלתה במקביל לחתימתו של הנשיא ביידן על צו נשיאותי האוסר על גופי הממשל השונים לעשות שימוש בתוכנות רוגלה, בהן פגסוס. עם זאת, לפי נתוני הרכישה של המערכת, הוצהר בחוזה כי הממשלה בלבד תעשה בה שימוש ונגד מטרות במקסיקו, ולא כלפי חקירות פנימיות שיופנו אל האזרחים האמריקנים.
יתרה מזו, התברר כי החברה שרכשה עבור הממשלה את המערכת היא אותה החברה שביצעה את הרכישה המקורית ומעוררת המחלוקת של המערכת עבור ה-FBI, אף שזו מעולם לא הופעלה בשטח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה