בעולם

ארגנטינה מסתבכת: האינפלציה שברה שיא של 30 שנה

האינפלציה בארגנטינה עברה את רף ה-100% והמחירים במדינה זינקו בכ- 6.6% בחודש פברואר לעומת חודש ינואר שלפניו. המדינה מתמודדת עם אינפלציה ששוברת שיאים וקרן המטבע העולמית מאיימת להפסיק את ההלוואה שנתנו למדינה
מערכת ice |  1
אינפלציה (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארגנטינה פרסמה כי האינפלציה עברה את רף ה- 100%, בפעם הראשונה מאז שנת 1991. עוד עולה כי המחירים במדינה זינקו בפברואר בכ- 6.6% לעומת ינואר. סה"כ שיעור האינפלציה השנתי נוסק בכ- 102.5%.
המחירים המזנקים במדינה נגרמו עקב המלחמה באוקראינה ועקב הגברת הדפסת הכסף מצד הבנק המרכזי. לפי נתוני הבנק המרכזי, כמות הכסף שבתפוצה ציבורית עלתה פי 4 בשלוש השנים הראשונות של הנשיא המכהן אלברטו פרננדס.
באוקטובר הקרוב מתוכננות בחירות בארגנטינה לנשיאות ונראה כי הנתונים הלא מחמיאים והאינפלציה הגבוהה מפחיתה את סיכוייו של פרננדס להיבחר בשנית. על פי הסקרים במדינה, האינפלציה היא מקור הדאגה העיקרי של תושבי המדינה, ואחריה שחיתות ועוני.
על פי כלכלנים בכירים במדינה, האינפלציה תישאר גבוהה השנה וגם צעדי הממשלה שמנסים לבלום אותה לא צפויים לסייע. התוכנית הכלכלית הממשלתית "מחירים גבוהים" הצליחה להקפיא זמנית את המחיר של כ- 1700 מוצרים במדינה.
מוקדם יותר, קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי אם ארגנטינה לא תגביר את צעדיה בבלימת האינפלציה הגבוהה, היא עלולה לאבד את ההלוואה שניתנה לה מהקרן העומדת על כ- 44 מיליארד דולר. בנוסף לכל אלה, במדינה מתמודדים עם בצורת שפוגעת בייבולים החקלאיים במדינה ולא משפרת את המצב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב אצלנו
    ממש מפתיע 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה זה שהשלטון מושחת
    סגור