בעולם

ספילברג מזהיר: "לא חוויתי עלייה כזו באנטישמיות בכל חיי"

בראיון ל-CNN, אמר הבמאי עטור הפרסים כי מאז שנות ה-30, לא ראה אנשים מחזיק בעמדות אנטישמיות בצורה כה גאה 
מערכת ice |  1
סטיבן ספילברג (צילום WFPA Alamy Stock Photo)
כאשר הוא מזהיר מהעלייה של האנטישמיות ברחבי העולם, אמר היום (ראשון) הבמאי הנודע סטיבן ספילברג כי מעולם לא חווה עלייה כזו באנטישמיות בכל חייו, במיוחד לא  במדינת הולדתו ארצות הברית.
"אני מוצא את העלייה באנטישמיות כדבר מפתיע מאוד", אמר במאי הקולנוע היהודי-אמריקני זוכה האוסקר בריאיון ל-CNN. "האנטישמיות תמיד הייתה שם, או שהיא הייתה ממש מעבר לפינה וקצת מחוץ לטווח הראייה, אבל תמיד ארבה לנו. מאז גרמניה בשנות ה-30 לא ראיתי מצב שהאנטישמיות כבר לא אורבת, אלא עומדת גאה עם ידיים על המותניים כמו היטלר ומוסוליני, גורמת לנו להעז להתריס נגדה. מעולם לא חוויתי את זה בכל חיי, במיוחד במדינה הזו".
ספילברג הוסיף: "איכשהו, הדחיקה לשוליים של אנשים שאינם חלק מאיזשהו גזע שהוא הרוב היא משהו שמתגנב אלינו כבר שנים על גבי שנים על גבי שנים. שנאה הפכה לסוג של חברות במועדון שצבר יותר חברים ממה שאי פעם חשבתי שאפשרי באמריקה. שנאה ואנטישמיות הולכים יד ביד, אי אפשר להפריד אחת מהשנייה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך אפשר לא להיות אנטישמי?
    איך אפשר? 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    איך אפשר לא להיות אנטישמי כאשר ה"שמיים" לבושי השחורים יורדים לחיי? ולא רק זה אלא משתלטים על מדינה שאמורה להיות של העם היהודי והפכה להיות של העם החרדי/פשיסטי?
    סגור