בעולם

עוזרים: בריטניה תשלח לאוקראינה טנקים מתקדמים

בריטניה תהפוך למעצמה המערבית הראשונה שתספק לאוקראינה טנקי קרב ראשיים, כך אישר ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק. הדבר נעשה כחלק מהיערכות למתקפה רוסית
מערכת ice |  1
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
בריטניה מתכננת לשלוח טנקים לאוקראינה כך אישר רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה, בצעד שיגביר לחץ נוסף על גרמניה לאשר מסירה רחבה יותר של כלי הרכב השבוע.
בשיחה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אישר ראש הממשלה הבריטי כי בכוונתה של בריטניה לספק מספר קטן של טנקי צ'לנג'ר 2 כדי לסייע בבלימת הפלישה של רוסיה. זה יהפוך את בריטניה למעצמה המערבית הראשונה שתספק לאוקראינה טנקי קרב ראשיים, שישמשו לסיוע לאימון כוחות אוקראינים.

המהלך מגיע כאשר גרמניה עומדת בפני לחץ בינלאומי לאפשר משלוח טנקי Leopard 2 מתוצרת גרמניה כחלק מתוכנית של כוחות מערביים להגביר את הסיוע הצבאי לאוקראינה. זה יהווה שדרוג משמעותי עבור הכוחות האוקראינים .
פינלנד ופולין אמרו שהן יכולות לשלוח טנקי נמר לאוקראינה. עם זאת, המהלך דורש את אישורה של ברלין והדיפלומטיה בנושא אמורה להתרחש בימים הקרובים. ממשלת גרמניה הודיעה כי טרם קיבלה בקשה רשמית לייצא מחדש את הטנקים.
לאחר שיחת טלפון בין סונאק לזלנסקי, דובר ראש הממשלה הבריטי אמר שההצעה של טנקי צ'לנג'ר 2 ומערכות ארטילריה נוספות היא סימן ל"שאיפה של בריטניה להגביר את תמיכתה באוקראינה".
השנה הוכרזו העלאות אחרונות בסיוע הצבאי. בשבוע שעבר פרסמו ארה"ב וגרמניה שהן יספקו 50 רכבים משוריינים של בראדלי ו-40 מרדר בהתאמה. צרפת אמרה שהיא תספק מספר כלי רכב משוריינים קלים מסוג AMX-10 RC, במה שנראה כהודעות מתואמות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה לרישי סונאק על טנקים כבדים
    טנק שרמן 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוסיה מבינה רק כוח, וכוח זה בדיוק מה שהטנקים הכבדים יעבירו לרוסיה
    סגור