בעולם

הספינה עזבה ושמונה מטיילים נשארו על אי בודד

שמונה נוסעים באוניית תענוגות מצאו את עצמם ננטשים על ידי הספינה כשכל הציוד שלהם נשאר עליה. בין הנוסעים, אישה בהריון ואישה בת 80
מערכת ice |  8
אי הישרדות אילוסטרציה (צילום pixabay)
אירוע מוזר במיוחד קרה לשמונה נוסעים שנפשו עם אוניית התענוגות של חברת הספנות "נורוויג'ן קרוז ליין". האונייה עגנה בנמל של האי האפריקאי הקטן "סאו טומה" ועזבה ללא שמונת הנוסעים. בקבוצה היו בין היתר אישה בהריון ואישה בת 80 עם בעיות רפואיות.
שני נוסעים שהיו חלק מהחבורה האבודה, ג'יל וג'יי קמפבל, סיפרו לאתר WMBF כי קפטן הספינה סירב לתת להם לעלות מחדש מכיוון שאיחרו לשעת ההגעה. חברת השיט טענה שהשמונה יצאו לסיור עצמאי וחלק מהנוסעים טענו שהזמינו את הסיור דרך הספינה.
 
בני הזוג סיפרו שאמרו למדריך המקומי כי אין להם כל כך הרבה זמן, הוא לטענתם השיב שהם יספיקו לחזור תוך שעה: "אמרנו לו שאין לנו כל כך זמן והוא אמר לנו שלא תהיה שום בעיה, אנחנו נספיק לחזור תוך שעה לספינה."
משמר החופים המקומי השיט אותם לספינה אך לטענתם הקפטן לא היה מוכן להעלות אותם מכיוון שאיחרו: "לא היה להם נמל להגיע אליו למחרת, הם פשוט התכוונו לשוט בים, לא הייתה בעיה מבחינת זמנים."
בסופו של דבר השמונה שטו אל הנמל המקומי והם נותרו באי ללא החפצים שלהם שכללו: תרופות, כסף ומסמכים. לבני הזוג נשאר קצת כסף עליהם והם שילמו 5,000 דולר על הוצאות הקבוצה למשך כל הסופ"ש.
המסע המפרך של השמונה כלל נסיעה של 15 שעות ומעבר ב-6 מדינות על מנת להגיע לנמל בגמביה. בסופו של דבר הם החליטו לעשות את דרכם היום (שלישי) לנמל בסנגל שם הספינה תעגון.
חברת נורוויג'ן קרוז ליין מסרה: "האורחים אחראים לוודא שהם חוזרים לאונייה במועד שפורסם, אשר מועבר באופן נרחב דרך האינטרקום של האונייה, בתקשורת המודפסת היומית ומודגש ממש לפני היציאה מכלי השיט. כאשר האורחים לא חזרו לספינה בזמן, דרכוניהם נמסרו לסוכני הנמל המקומיים כדי להחזיר אותם עם שובם לנמל, בהתאם לפרוטוקול הרגיל. הצוות שלנו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות כדי להבין את הדרישות ואת הוויזות הדרושות לאורחים כדי להצטרף מחדש לאונייה בנמל העגינה הזמין הבא."
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    נורא
    ד 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדלול לרב חובל את הרשיון. מטורף.
    סגור
  • 7.
    זו הישרדות אמיתית. לא עם במבה וארוחות מההפקה. (ל"ת)
    אלי קופטר 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הייתי בקרוזים רבים
    רחלי 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה ידוע שאסור לאחר לאונייה. קטבעים שעה וכולם חוזרים קצת.לםני השעה היעודה. יש כאלה שרוצים להתחכם ובטוחים שיחכו להם. לא ולא! תסתכלו ביו טיוב, יש תיעודים של אנשים שאיחרו לקרוז ולא יכלו לעלות. אף אחד מהנוסעים לא מרחם עליהם - כולנו קיבלנו אותה הוראה - להגיע בזמן. בחרתם שלא? בעיה שלך.
    סגור
  • 5.
    לפני עזיבת האוניה את הנמל, מוציאים את הציוד והדרכונים
    מ 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    של המאחרים, ואיש מטעם הנמל מחכה להם במקום העגינה. צוות האוניה מכריז מס' פעמים את שמם של התיירים שחסרים. אין שום סיבה שהנמל יקנוס את האוניה על כל שעה נוספת של עגינה בגלל המאחרים
    סגור
  • 4.
    מעניין. עם לרב החובל יש תעודה. (ל"ת)
    קצין ים 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    איזה קברניט מטומטם זה? (ל"ת)
    אאא 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    עוד אנטישמי לרשימה
    גי 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לתבוע את האנטישמים בללו
    סגור
  • 1.
    אי בודד
    המטייל 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשיו אני יודע מה צריך לקחת איתי לאי בודד
    סגור