השוק

דירוג מניות חברות הביטוח: זו החברה עם התשואה הגבוהה בינואר

חברות הביטוח עוברות תהליך מעניין מאוד: אם חשבנו שעסקת כלל-MAX פותחת מאבק בין חברות הביטוח על סיגמנט האשראי הצרכני, הרי שבוטלה עסקת הראל-ישראכרט ונראה שחברות הביטוח, לפחות חלקן, מנסות להתבצר בעולם הפוליסות, הא ותו לא
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
חברות הביטוח עוברות תהליך מעניין. בשנה שעברה הדליקה כלל ביטוח את השוק הזה כשרכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX והחלה בהיערכות לקראת חזרה לעולמות תשלום הדיווידנדים. מאז חתמה הראל על הסכם לרכישת ישראכרט, הסכם שבסופו של יום בוטל ולא ברור מה מתכוונת החברה לעשות עם המזומנים שנצברו אצלה כחלק מההיערכות לרכישת חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל.
חברה מעניינת נוספת היא מגדל שעוברת תהליך ארגון מחדש לאחר שרונן אגסי מונה למנכ"ל החברה. מגדל, כמו שאר חברות הביטוח הגבירו את הפיקוח על סעיף ההוצאות וזה סעיף משמעותי מאוד בכל חברה, אבל בעולמות הביטוח המשמעות של הסעיף הזה היא התממשות סיכון.
המלחמה היא אירוע ביטוחי לא קטן לחברות הביטוח. כרגע עוד לא ברורה עד הסוף ההשפעה של המלחמה על החברות בענף כשחלק מהנזקים כמובן משלמת המדינה באמצעות קרן הפיצויים, אבל חלק מהנזקים, בעיקר בעולמות ביטוחי החיים, משלמות גם חברות הביטוח וזה נתון משמעותי במלחמה בסדר גודל כמו שישראל חווה בחודשים האחרונים.
מה שתומך (מאוד) בחברות הביטוח הוא שוק העבודה החזק וככל ששוק העבודה חזק (האבטלה נמוכה) הרי שאנשים ממשיכים להפקיד באופן שוטף לקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל וזה נתון טוב לחברות בענף. גם העליות בשווקים בשנה שעברה ובתחילת השנה עושות להן טוב ומכאן כל שנותר הוא להתבונן על התהליך שעובר על החברות האלה ולראות איך מתפתח לו שוק רווי בכסף וכוח אדם איכותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה