השוק

מגדל תשקיע 200 מיליון שקל בסלקום ותצטרף לגרעין השליטה בחברה

חברת הביטוח מגדל נכנסת להשקעה משמעותית בסלקום ותצטרף לגרעין השליטה בחברה; רונן אגסי, מנכ"ל מגדל הוביל השקעה של 200 מיליון שקל בחברה ולאחר העסקה תחזיק מגדל בכ-16% מחברת התקשורת
ניצן כהן | 
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
רונן אגסי ממשיך בתוכנית האסטרטגית למגדל והוא מוביל עסקה משמעותית להצטרפות לגרעין השליטה בסלקום. אגסי הוביל את ההחברה להשקעה של 200 מיליון שקל  בחברת סלקום ובכך מגדל תחזיק בכ-16% מחברת התקשורת.
אגסי נכנס לתפקיד מנכ"ל מגדל לאחר תקופה של טלטלות ניהוליות לא פשוטות בחברה. אגסי גיבש תוכנית  אסטרטגית מקיפה למגדל ובמסגרת זו הוא פועל לגוון את ההשקעות שמנהלת זרוע ההשקעות של החברה  במטרה לייצב אותן לאורך זמן.
מגדל הייתה באופן מסורתי אחת החברות הראשונות שנכנסו לתחום ההשקעות הריאליות של כספי הלקוחות ואגסי ממשיך בקו הזה עם השקעה משמעותית בסלקום שנחשבת לחברת הסלולר המעניינת בישראל.
בחודש שעבר הודיעה דסק"ש שבשליטת מגה אור של צחי נחמיאס כי היא מוכרת את ההמניות שלה בסלקום (36%) בכ-925 מיליון שקל לקרן פורטיסימו. פורטיסימו הפקידה ערבות של 46 מיליון שקל, סכום זניח אבל מספיק כדי לשדר רצינות בכוונתה לרכוש את המניות של סלקום. פורטיסימו ניסתה לגייס שותפים לעסקה ומגדל נכנסה לעובי הקורה.
הכניסה של מגדל לגרעין השליטה בסלקום היא משמעותית לחברה מאחר ורונן אגסי נחשב לאדם רציני שימתן את האפשרות שפורטיסימו תרוקן את סלקום ממשאביה. פורטיסימו נזכיר היא קרן השקעות שרוכשת חברות "משביחה אותן" ומוכרת אותן, כניסה של מגדל למשחק הזה מהווה איתות משמעותי לפורטיסימו כי היא לא תאפשר ריקון של החברה ממשאביה ולהיפך היא תפעל לאפשר השקעות נוספות בתשתיות וביסוס מעמדה של סלקום כמובילה בתחרות בקרב חברות התקשורת.
נזכיר כי דסק"ש מימשה את מניות סלקום בעקבות חוב גדול שנטלה על עצמה במסגרת מאבק השליטה שניהל צחי נחמיאס עם איש העסקים אהרון פרנקל על גב-ים.
את סלקום מנהל דניאל ספיר שנחשב למנהל מוצלח מאוד שמבין היטב את תחום התקשורת. ספיר הוביל את סלקום לצמצום החוב שלה, להשקעות בתשתיות וכן הלאה. ספיר הצליח להכניס את סלקום לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית שאמנם אינה מהווה מרכז רווח משמעותי לחברה אבל בהחלט מהווה תמריך למעבר של לקוחות  לתשתיות האינטרנט בסיבים של סלקום.
מגדל מחזיקה היום בכ-8% ממניות סלקום באמצעות השקעה ישירה של כספי העמיתים שלה  ואת ההשקעה החדשה בסלקום תעשה באמצעות חברה ייעודית שתוקם יחד עם פורטיסימו. כך שבשרשור תההפוך מגדל לבעלת המניות הגדולה בסלקום עם החזקה של כ-16% מהחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה