השוק

שנתיים אחרי שהונפקה: חברת אנויז'ן מדיקל קורסת

שנת 2021 הייתה שכמעט כל חברה שרצתה והיו לה קשרים טובים בשוק - קיבלה כסף מהמוסדיים כשברור היה לכולם שחלק מהכסף הזה לא יחזור לעולם; אנויז'ן מדיקל היא אחת החברות האלה שנכנסת היום לחדלות פירעון
ניצן כהן |  2
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
אנויז'ן מדיקל החליטה היום להגיש בקשה לבית המשפט שיכריז עליה כחדלת פירעון.  לא נכביר מילים על המשמעות של 'חדלות  פירעון' להוציא הדבר הזה - החברה הגיעה לסוף דרכה העצמאית.
אנויז'ן מדיקל הונפקה אי שם בשנת 2021. מה שאיפשר את ההנפקה הזו ועוד לא מעט הנפקות אחרות שיצאו אז, היה שילוב של שלושה דברים: הדבר הראשון היה הריבית האפסית,  הנתון השני היה עוצמת שוק העבודה שיצר עודפי מזומנים ענקיים אצל המוסדיים והנתון השלישי היה התיאבון לסכן כסף שלא שלך.
במהלך מבול ההנפקות של 2021 אמר אחד החתמים המרכזיים בשוק כי הם מנפיקים היום (בשנת 2021, נ"כ) את השלדים הבורסאיים של השנים הבאים והתובנה הזו הייתה נכונה עד כדי שמחקה ועוד תמחק לא מעט מכספי הפנסיה של הציבור. 
צריך לזכור שלא מדובר כאן בעבירה על איזה חוק אלא על מצב בו המשקיעים המוסדיים שמנהלי כסף שלא שלהם, היו צריכים להיות יותר בררנים, הרבה יותר בהשתתפות בהנפקות חדשות ובשל העובדה שבחלקם לפחות, הם לא היו ארי שנכון להיום מגיעות לא מעט השקעות שלהם לסוף דרכן ולכו תדעו איזה עוד השקעות  מהסוג הזה יושבות להם בתיקים.
אם כן, אנויז'ן מדיקל פיתחה צינור הזנה עם חיישן מיקום שאמור לסייע לצוות הרפואי לנטר טוב יותר את  המיקום הנדרש לצינור. החברה ביקשה להנפיק לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל ולגייס למעשה בשוק 40 מיליון שקל. החברה זכתה ליחסי ציבור לא רעים שכללו כתבות על הפיתוח שלה עם נגיעות של סיפור אישי של המייסדים וכן הלאה. החברה שכרה את שירותי חברת החיתום של בנק לאומי ומי צריך יותר מזה.
אם כן, שנתיים וחצי אחרי ההנפקה מגיעה החברה לסוף דרכה העצמאית אחרי שמחקה לא מעט כסף למשקיעים. בשיאה אי שם ביולי 2021 המניה שלה נסחרה ב-58.52 שקל והנה היום המניה שלה במחיר 1.72 שקל וככה ירדו להם לטמיון כספי המשקיעים. ובהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגיעות של סיפור אישי של המייסדים??
    גבנו 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה שקר. הסיפור האישי של המנכ"ל אירע הרבה אחרי שהחברה הוקמה. קצת התבלבלו לו הזמנים בסיפור. אבל זה מביא כסף, אז למה לא לשקר?
    סגור
  • שקרים של המנכל
    אחד 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי לשקר זה בא לו בטבעיות. אמת, שקר, דימיון ומציאות זה משהו שמתבלבל לו
    סגור