השוק

בכירי שוק ההן חושפים: הסקטורים שיניבו את התשואה הגבוהה ביותר

שאלון שהועבר בין המשקיעים המוסדיים והמשקיעים הכשירים הגדולים בישראל מגלה תובנה מעניינת לפיה הם סימנו שני סקטורים שיניבו את התשואה הגבוהה ביותר ב-2024 וזה כבר סיפור מעניין
ניצן כהן |  1
תשואות (צילום shutterstock)
שאלון שהפיץ בית ההשקעות לידר שוקי הון בקרב המשקיעים המוסדיים והכשירים הגדולים בישראל מגלה תמונת מצב מעניינת בכל הנוגע להנחות העבודה שלהם לקראת שנת 2024. נסביר קודם שלידר שוקי הון נחשב לאחד מבתי ההשקעות הפעילים והמרכזיים בקרב המוסדיים והכשירים הגדולים ומכאן החשיבות הנוספת לממצאי הסקר שערכו.
אם כן, שני הנתונים המרכזיים שעלו בסקר שערכו בלידר שוקי הון מגלים כי המוסדיים והכשירים הגדולים בישראל מעריכים שהמערכת הבנקאית ותחום הנדל"ן יניבו את התשואות הגבוהות ביותר ב-2024 ואנחנו מדברים כאן על מובהקות סטטיסטית שמראה כי 26% מהמשתתפים בסקר מעריכים שהמערכת הבנקאית תניב את התשואה הגבוהה ביותר ואילו 25% מהנשאלים מעריכים שסקטור הנדל"ן יניב את התשואות הגבוהות ביותר.
באופן עקרוני קורה כאן משהו מעניין. בעוד אנחנו מבינים שבעולם של תוואי ריבית יורדת סקטור הנדל"ן נהנה הרי שבעולם כזה המערכת הבנקאית מפסידה. אבל כאן אנחנו מדברים על עולם בו המערכת הבנקאית היא שיקוף של הכלכלה הריאלית ואז במקרה בו אנחנו רואים את שוק הנדל"ן מתעורר והוא מושך איתו את הכלכלה כולה, הרי שהמערכת הבנקאית תהנה מהתהליך הזה ומכאן התחזית האופטימית של המוסדיים והכשירים הגדולים למערכת הבנקאית.
נתון נוסף שעולה מתוך הסקר הוא ש-15% מהמשקיעים הגדולים מעריכים שתחום האנרגיה המתחדשת יניב את התשואה הגבוהה ביותר ב-2024 וכאן אנחנו מדברים על תהליך שקורה כבר תקופה והוא פיתוח משמעותי של הענף כשאם אנחנו מכניסים את השפעות המלחמה, הרי שנראה כי ההשקעות בתחום יגדלו כדי להמשיך ולצמצם (ולהאיץ את הקצב) את התלות בנפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנרגיות מתחדשות לא כלכלי ללא הסובסידיות פרט לגז
    berko 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנרגיות מתחדשות לא כלכלי ללא הסובסידיות פרט לגז
    סגור