השוק

שפל של חמישה חודשים: הדולר יורד ונסחר ב-3.61 שקל

לאחר הראלי הגדול שביצע הדולר מול השקל, שהגיע עד לשיא של 4.08 שקל, החל הדולר לרדת לאט לאט וכעת הוא מבצע צלילה נוספת וחוזר לרמות של חודש יולי האחרון
מערכת ice |  1
דולר יורד (צילום Freepik)
ברקע מלחמת חרבות ברזל הדולר ביצע קפיצה משמעותית תוך זמן קצר מאז שפרצה המלחמה וכאמור הגיע לשיא של 4.08 שקל בשלהי הלחימה ואי הוודאות לגבי ההמשך. אומנם אי הוודאות נותרה ברוב הזירות, אך נראה שהשוק החל "לקבל" את המצב הקיים.
כעת, הדולר מאבד כ-1% מערכו ונסחר ב-3.61 שקל כאשר מאז תאריך ה-19 ביולי, לפני חמישה חודשים, הוא נמצא מעל רמה זו. הדולר מבצע היום (חמישי) צלילה לאחר שהיה יציב במשך מספר ימים סביב רמת ה-3.7 שקל.
ברקע ההחלטות הקרובות של הפד בארה"ב ובנק ישראל על הריבית והאפשרות שהיא תרד, הדולר ממשיך לרדת מאז הגיע לשיא. כמובן שככל שהאיום שמגיע מתימן של המורדים החות'ים על "מצור" ימי מהים האדום על מדינת ישראל, עלול להשפיע גם הוא על המחיר, מאחר ולשינוע סחורות יש חלק נכבד בשגרת המשק הישראלי.
האירו יורד היום באחוז דומה לדולר וכעת הוא נסחר תמורת 3.95 שקל, רמות שבהן הוא היה רק בסוף חודש יוני האחרון, לפני כשישה חודשים, כאשר המשבר החברתי היה בעיצומו והמלחמה עוד לא נראתה באופק, לפחות בעיני רבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התנהגות הדולר הזויה ולא מובנת
    שלומי 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדולר היום ברמה הרבה יותר נמוכה מ6 לאוקטובר טרום המלחמה .למרות הציפייה להורדת ריבית בארץ,למרות המלחמה ולמרות הסיכון למלחמה נרחבת בצפון. מוכרים ברמה הזו או שחיים בלהלהלנד של גן עדן שיהיה כאן במיידית או שהם מהמרים ספקולנטים שיש סיכוי גבוה שימצאו עצמם עם דולר של מעל 4 ש"ח תוך זמן קצר
    סגור