השוק

עשרות עובדים יפוטרו בישראל: איביי במהלך דרמטי בזמן המלחמה

ענקית המסחר המקוון eBay בגל פיטורים שני תוך שנה, כאשר כחלק מארגון מחדש בחברה יפוטרו עשרות עובדים גם בישראל, וזאת דווקא במצב רגיש במדינה בשל המלחמה וקשיי התעסוקה
מערכת ice |  2
איביי (צילום ויקיפדיה)
גל פיטורים שני תוך שנה. ענקית המסחר המקוון איביי תפטר עשרות עובדים בישראל כחלק מרה-ארגון בחברה. המשמעות: מעל 20 עובדים מתוך 250 בישראל יפוטרו, כך על פי מאיר אורבך בכלכליסט.
כזכור, בפברואר האחרון ענקית הקניות הודיעה כי היא מפטרת 500 עובדים ברחבי העולם המהווים כ-4% מכלל עובדיה. הפיטורים השפיעו בצורה ישירה על מרכז המחקר ופיתוח של החברה בישראל הממוקם באזור התעשייה נתניה שגם בו עובדים רבים נאלצו לעזוב את החברה. גל הפיטורים הגיע לאחר דו"ח בעייתי שהציגה החברה.

מרכז המחקר והפיתוח של איביי פועל מאז רכשה החברה בשנת 2005 את Shopping.com הישראלית תמורת כ-600 מיליון דולר, שפיתחה אלגוריתם השוואת מחירים וריכוז ביקורות בנוגע למוצרים וחנויות ברשת. ב-2011 התרחב המרכז לאחר רכישת Gift Project תמורת כ-20 מיליון דולר. גל הפיטורים עתה מצטרף גם הוא לסבב נוסף שהתחיל כבר בשנת 2018 אז ענקית הקניות פיטרה עשרות עובדים נוספים בישראל.
על פי כלכליסט, הפיטורים אינם קשורים למלחמה שמנהלת ישראל אלא רק בעקבות רה-ארגון עולמי בחברה, אך הטיימינג בוודאי לא פשוט עבור המפוטרים שימצאו את עצמם בשוק תעסוקה קשה. חברת איביי מעסיקה כ-250 עובדים בישראל.
מניית איביי יציבה בחודש האחרון ונסחרת סביב שער של 41.75 דולר - רחוק משיאה של המניה בשנת בקיץ 2021 אז נסחרה סביב שער של 80.59 דולר. מתחילת השנה ירדה המניה ב-0.4% בלבד.
מניית איביי מתחילת השנה. צילום מסך גוגל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפשר לומר על איביי את שירת הזמיר
    כפיר אדלר 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פעם היתה זו חברה מובילה בתחום האיקומרס, היום אמזון ואליאקספקס משאירים אותם הרחק מאחור
    סגור
  • 1.
    איביי מתחילה להיות לא רלוונטית... שנתיים שלוש זה נגמר (ל"ת)
    זד 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור