השוק

עדי צים בהישג ענק - 1.16 מיליארד שקל: "אסטרטגיה מכוונת"

חברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר אקורד מדווחת על הכנסות של 135.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023. התשואה על תיק הלקוחות הסתכמה בכ-16%. ההון העצמי הסתכם בכ-365.7 מיליון. בעל השליטה: "המשך פעילות בזהירות רבה תוך טיוב מתמיד של תיק האשראי עם קבלת בטוחות מוחשיות ברמת חיתום גבוהה"
מערכת ice | 
עדי צים (צילום יחצ, shutterstock)
אס.אר. אקורד חברת האשראי החוץ בנקאי, בשליטת איש העסקים עדי צים, פרסמה הבוקר (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי לשנת 2023. תיק לקוחות (לזמן קצר ולזמן ארוך) הסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל, כאשר היקף הבטוחות המוחשיות שהקבוצה מחזיקה עומד על כ- 1 מיליארד שקל.
הכנסות המימון בתשעת החודשים הראשונים של השנה וברבעון השלישי הסתכמו בכ-135.7 מיליון שקל ובכ-46.9 מיליון שקל, בהתאמה את תשעת החודשים הראשונים ואת הרבעון השלישי סיימה החברה ברווח נקי של כ- 47.3 מיליון שקל ובכ-15.8 מיליון שקל, בהתאמה. ההון העצמי הסתכם בכ-365.7 מיליון שקל, יחס הון למאזן – 29%. התשואה על תיק הלקוחות הסתכמה בכ-16%.
במסגרת תכנית רכישה עצמית - החברה רכשה החל מחודש אפריל ועד מועד פרסום הדוח אג"ח (סדרה א) בהיקף של כ- 23.7 מיליון שקל ומניות בהיקף של כ- 10.5 מיליון שקל. הוכרז דיבידנד ביניים נוסף בסך של 6 מיליון שקל. 
עדי צים, בעל השליטה באס.אר. אקורד: "פעילות החברה בשנת 2023 מתאפיינת באסטרטגיה מכוונת של הקטנת תיק האשראי והמשך פעילות בזהירות רבה תוך טיוב מתמיד של תיק האשראי עם קבלת בטוחות מוחשיות מתאימות ברמת חיתום גבוהה וסלקטיבית, וזאת לאור התקופה הנוכחית שהיא קשה למשק בכלל ולחברות הרבות שנתמכות ומתקיימות באמצעות האשראי החוץ-בנקאי בפרט, וזאת בעיקר בשל העלאות הריבית התכופות שביצע בנק ישראל והסביבה הכלכלית המאתגרת בצל המלחמה.

(צילום: shutterstock)
בתקופה מאתגרת זו אנו דואגים לשמור על איתנות פיננסית ורמת נזילות מקסימלית כך שמסגרות האשראי הבנקאיות שאינן מנוצלת נכון להיום עומדות על כ- 405 מ' ₪. לרבות המשך הבעת אמון גם בעיצומה של המלחמה מהמערכת הבנקאית, אשר העמידה בשבוע שעבר, לפעילות האשראי היזמי בחברה הבת – "ארנו", מסגרת אשראי לז"ק בסכום של כ- 70 מיליון שקל.
חוזקה ויציבותה של החברה יאפשרו לנו להמשיך בעשייה להשאת ערך עבור בעלי המניות של החברה, וזאת בתקופה בה שוק האשראי החוץ-בנקאי ממשיך לסבול מסנטימנט שלילי. במסגרת תכנית רכישה עצמית, רכשה החברה אג"ח (סדרה א') בהיקף של כ- 23.7 מיליון שקל ומניות בהיקף של כ-10.5 מיליון שקל. אנו מאמינים שעת זו מהווה הזדמנות עסקית לרכישת המניות והאג"ח, שתטיב עם החברה ובעלי מניותיה".
 
התחייבויות החברה בתום הרבעון השלישי לשנת 2023 מורכבות בעיקר מאשראי מתאגידים בנקאיים בהיקף של כ- 565.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 742.6 מיליון שקל ולכ-745.4 מיליון שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד ובתום שנת 2022, בהתאמה, מאג"ח (סדרה א') ומאג"ח (סדרה ב') בהיקף של כ- 315.0 מיליון שקל, לעומת כ- 449.9 מיליון שקל וכ-396.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובתום שנת 2022, בהתאמה.
הקיטון בהתחייבויות החברה נבע בעיקר מקיטון ביתרת האשראי מתאגידים בנקאיים כפועל יוצא של הקיטון המכוון בתיק האשראי של החברה ומקיטון בהתחייבויות מיסים שוטפים בסך של כ- 42 מיליון שקל בעקבות תשלומי מס במהלך התקופה אשר התקזזו בגידול, נטו ביתרות אג"ח (בשל הרחבת סדרה ב' וקיזוז פירעונות ורכישות עצמיות של אג"ח סדרה א' בתק' הדוח). קווי האשראי הבנקאיים של הקבוצה להיום מסתכמים לכ- 970 מיליון שקל מתוכם 565.3 מיליון שקל מנוצלים בתום הרבעון השלישי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה