השוק

אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות מים ופודטק: ועידת האקלים יוצאת לדרך

הפסגה הבינלאומית הגדולה ביותר בעולם תתקיים בדובאי, בצל אירועי מלחמת ישראל בחמאס. הביתן הלאומי יהיה מצומצם ויספק דגש לחברות וסטארט-אפים מאזור הדרום. השרה סילמן: "יש לנו הרבה מה לתרום בפתרונות חדשניים למשבר האקלים". השר כהן: "להוכיח לעולם כי ישראל איתנה ומסוגלת לתרום את חלקה"
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום unsplash)

ועידת האקלים COP28 שתתקיים בדובאי שבאיחוד האמירויות היא הכינוס הבינלאומי הגדול ביותר המתקיים השנה. הוועידה תיפתח מחר (חמישי) ותינעל ב-12 בדצמבר 2023. ועידת האקלים מכנסת כל שנה ראשי מדינות, גורמי ממשל, מנהיגי עסקים וחברות, נציגי מגזר פרטי, אקדמאים, מומחים ונוער, וצפויה לכלול הפעם מעל ל-70,000 משתתפים רשמיים ועוד עשרות אלפי מבקרים.
הוועידה השנה תחל בפסגת מנהיגים שתתקיים ב-1-2 בדצמבר, שבה ייקח חלק נשיא המדינה יצחק הרצוג ובה אף ייפגש עם מנהיגים נוספים ויישא דברים בשם מדינת ישראל. בעקבות אירועי הלחימה בישראל בשבועות האחרונים, הוחלט בהחלטה משותפת של משרד ראש הממשלה, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה להקים ביתן לאומי מצומצם באופיו, ברוח התקופה, שההתמקדות בו תהיה על פתרונות אקלים באמצעות חברות וסטארט-אפים בעיקר מאזור הדרום וחבל תקומה, אשר נפגעו מהמלחמה.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "משבר האקלים לא נעלם גם בימים מורכבים אלן שבהם ישראל מתמודדת עם זירת הלחימה. גם בימים אלה יש לנו חובה להמשיך ולפעול בנושא כאן בישראל וגם בזירה העולמית. השתתפות ישראל ב-COP חשובה, ומשום כך ישראל תהיה מיוצגת על-ידי משלחת מקצועית בכירה בהובלת המשרד להגנת הסביבה ומשרד החוץ. יש לנו הרבה מה לתרום בפתרונות חדשניים למשבר האקלים".

השרה עידית סילמן (צילום: תומר נויברג/ פלאש 90)
החברות והסטארט-אפים יציגו את פתרונותיהם כדי לייצר קשרים עסקיים עם משקיעים פוטנציאלים. הנציגים הממשלתיים במשלחת הישראלית יתמקדו במו"מ המתנהל במסגרת הוועידה על יעדי האקלים לשנים הבאות. כמו כן, ישראל תצטרף לכמה יוזמות בינלאומיות בנושאי חקלאות וביטחון מזון, מגדר, בריאות ואקלים אנרגיות מתחדשות והפחתת פליטות ועוד.
בביתן הלאומי הישראלי יתקיימו לאורך הוועידה אירועים המדגישים את הניסיון והיכולות הישראלים בתחומי האנרגיה, אקלים, ביטחון מזון, מים ועוד. במהלך העשור האחרון ישראל הפכה למדינה מובילה בתחום טכנולוגיות האקלים, במיוחד בתקופה בה יש נהירה גלובלית לפיתוח יכולות מתקדמות ומחקר יישומי להתמודדות עם משבר האקלים. כמו כן, תוקדש פינת אזכור בביתן לטובת החטופים הישראלים.
חברות הסטארט-אפ המצטרפות למשלחת: חברת UBQ (קיבוץ צאלים), חברת Akologic (קיבוץ ברור חיל), חברת Agil (לשעבר Camelot.ai) (חממת ניר-עם), וחברת Emnotion (חממת InNegev, רהט).
 
"מדינת ישראל נמצאת בימים של לחימה משמעותית", הוסיפה סילמן. "המשרד להגנת הסביבה רתום במלוא הכוח על מנת לתת מענים לכלל הרשויות והאתגרים הסביבתיים הרבים עימם הם מתמודדים בשל הלחימה כולל הסטת תקציבים משמעותיים  לשם כך. אני גאה בחברות הטכנולוגיה מחבל התקומה והדרום שיובילו את התצוגות בביתן הישראלי. יחד כולנו מתוך הכאב לא נעצור ונמשיך קדימה לטובת העם והסביבה. יחד ננצח".
שר החוץ, אלי כהן: "אני גאה שמשרד החוץ מוביל גם השנה את משלחת ישראל לוועידת האקלים COP28 שתתקיים בדובאי החל מסוף השבוע הקרוב, ביחד עם המשרד להגנת הסביבה ומשרדי ממשלה נוספים. על אף המערכה שנכפתה על ישראל מאז ה-7 באוקטובר, אשר גבתה את חייהם של למעלה מ-1,400 ישראלים הרוגים ו-240 חטופים, קיימת חשיבות מדינית להשתתף בוועידת האקלים ולהוכיח לעולם כי ישראל איתנה וחזקה ומסוגלת לתרום את חלקה במאבק להתמודדות עם משבר האקלים.

השר אלי כהן (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
"זכרם של הנרצחים וההרוגים וכן החטופים אשר לא שבו אלינו עדיין, ילוו אותנו גם במהלך הכינוס ובכל מאמצינו ופעולותינו. הנוכחות הישראלית תותאם לנסיבות שנוצרו בעקבות המלחמה אך עדיין תכלול משלחת ממשלתית, ביתן ישראלי במרכזו של שטח הועידה והשתתפות נציגים של חברות טכנולוגיות אקלים מחבל תקומה והדרום, זאת על מנת להדגיש את מחויבותנו להם גם שעה קשה זו.
"ברצוני להביע הערכה לאיחוד האמירויות, אזרחיה והנהגתה, על תכנון, הובלה והוצאה פועל של כינוס האקלים הגדול ביותר שהתקיים עד כה. ישראל מייחסת חשיבות רבה לשיתוף הפעולה עם שכנותיה גם בעת הנוכחית שכן אתגרי האקלים הינם משותפים לכולנו וחוצי גבולות. הסכמי אברהם שנחתמו לפני שלוש שנים והיחסים הבילטרליים של ישראל ואיחוד האמירויות מהווים נדבך חשוב במערך יחסי החוץ של ישראל, בייחוד בעת הנוכחית, והגעתה של משלחת ישראלית לכנס מהווה הוכחה נוספת לאיתנותם של יחסים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה