השוק

צים מפסיקה לעבור בתעלת סואץ - צפויים עיכובים במשלוחים לישראל

חברת הספנות הישראלית שבשליטת איש העסקים עידן עופר נאלצת לנקוט בזהירות מוגברת בגלל האיומים בים האדום והים הערבי ונאלצת להסיט אוניות למסלולים חלופיים מה שיאריך את זמן ההובלה הימית מישראל ואליה
ניצן כהן | 
אלי גליקמן עידן עופר (צילום סיון פרג')
האיומים של החות'ים בתימן וההתנהלות שלהם נגד ישראל מובילה את חברת הספנות צים שבבעלות איש העסקים עידן עופר להסיט את האוניות שלה משיט בים האדום והים הערבי למסלולים חלופיים. משמעות הדברים היא כי משך הזמן בו לוקח להוביל מטענים מישראל ואליה דרך הים יתארך וכפועל יוצא גם העלויות של התובלה הימית יגדלו.
נזכיר כי בתחילת המלחמה הפעילות חברות תובלה ימית (כמעט כל החברות) סעיף בחוק הימי שאשפר להם לא לעגון במדינה שנמצאת במצב מלחמה. ישראל הוכרזה במדינה במצב מלחמה וזה הוביל לסיטואציה מדהימה, מטענים שיועדו לישראל עגנו בקפריסין ומשם היבואנים היו צריכים לדאוג להביא לארץ את מרכולתם וזה כבר סיפור גדול.

צים הייתה היחידה (ככל הידוע) שהמשיכה להוביל ולעגון בנמלי ישראל במהלך המלחמה וזה יצר מצב בו לקוחות של חברות אחרות היו צריכים את שירותי צים כדי להביא לישראל את המטענים שעגנו בקפריסי וכן הלאה.
אולם מאז קרה עוד דבר וזה הטרור הימי שפעילים החות'ים בתימן על כלי שיט בים האדום והים הערבי. אמנם ארה"ב מחזיקה כוחות צבאיים בים כדי למנוע חטיפת אוניות אבל צים החליטה שהמחויבות שלה לביטחון הצוותים שלה כמו גם למטענים והגעתם ליעדם, היא מפסיקה לשוט באזורי הסיכון הלאה מה שיאריך את פרקי הזמן של התובלה הימית מישראל ואליה וכמובן יביא לעלייה בהוצאות, כלומר בעלויות התובלה הימית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה