השוק

יוליוס בר: זו ההשפעה של המלחמה על מחירי הזהב בעולם

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, בבנק העושר יוליוס בר, ערכה היום (שני) סקירה בנוגע לשינוי בכלכלה העולמית בעקבות מלחמת "חרבות ברזל
מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, בבנק העושר יוליוס בר, ערכה היום (שני) סקירה בנוגע לשינוי בכלכלה העולמית בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
"הסכסוך במזה"ת מייצר חששות אצל משקיעים ספקולטיביים ומוביל לעלייה במחירי הזהב, אך ניכר כי מדובר בעלייה זמנית רגעית שמובלת ע"י משקיעים פחות מנוסים המחפשים מקלט בטוח. ממה שנראה כעת, לא סביר כרגע שהסכסוך הצבאי יתרחב למדינות נוספות וייצר משבר כלכלי רחב היקף".
"זרם הידיעות האחרון הקשור לסכסוך במזרח התיכון העלה שוב את מחירי הזהב מעל 2,000 דולר לאונקיה. החשש מהסלמה נוספת והתפשטות למדינות אחרות עולה לאחר תחילת המבצע הקרקעי של ישראל בעזה".
"למרות זאת, אנחנו איננו צופים התפשטות של הלחימה למדינות אחרות ומאמינים בתרחיש של הלם זמני בלבד. תרחישים אפשריים אך פחות סבירים בהרבה שעומדים על הפרק הם התפשטות הלחימה ללבנון וסוריה ובתרחיש החמור ביותר מעורבות ישירה של איראן במלחמה, שתייצר פוטנציאל למשבר נפט. התרחיש האחרון הוא בעל הסבירות הנמוכה ביותר לפי דעתנו. חשוב לציין בעל אף היותו של זהב "מקלט בטוח", האחזקות של מוצרי זהב בגיבוי פיזי, המדד המועדף עלינו לביקוש מקלט בטוח, עלו רק באופן שולי, בעוד שמכירות מטבעות הזהב המוטבעים בארה"ב נותרו הרבה מתחת לשיאי העבר".
"שני הנתונים הללו מצביעים על כך ששוק החוזים העתידיים על הזהב מושפע כרגע בעיקר מסוחרים ספקולטיביים וקצרי טווח שממצבים את עצמם לעליית מחירים ומצב רוחם משתנה במהירות. הזהב עולה כעת בכ- 10% מהשפל האחרון שלו, עלייה תלולה יחסית בהשוואה לתקופות קודמות של זעזועים גיאופוליטיים. הסיבה לכך נעוצה בהלך הרוח הדובי בשוק ממש לפני התקפות חמאס על ישראל, ופחות לסכסוך במזרח התיכון בפני עצמו. חשוב לזכור שגם במחירים של סביבות 2,000 דולר לאונקיה, השוק כבר מחפש את האינדיקציה הבאה לגבי ההסלמה במזה"ת".
השווקים הפיננסיים תמיד צופים קדימה ומחירי הזהב אינם משקפים את מה שכבר קרה בישראל ובעזה אלא את הצפי בשוק למה שיקרה אחר כך. האם המצב יחמיר או ישתפר? לפי דעתנו, עלייה משמעותית במחירי הזהב תתרחש במקרה של התממשות התרחיש של מעורבות סוריה ולבנון במלחמה, שיגדיר מחדש את היחסים באזור. נכון לעכשיו, אנו רואים סימנים מוגבלים לכך, שכן הדיפלומטיה נמשכת מאחורי הקלעים של הפעולה הצבאית. לפיכך, אנו ממשיכים לראות בסכסוך הנוכחי זעזוע שמעלה באופן זמני את נכונות המשקיעים לשלם עבור זהב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה