השוק

דירוג מניות הבנקים: זה הבנק שהיכה את התעשייה בספטמבר

הבנקים נמצאים בתקופה טובה, תיק האשראי שלהם שמרני וזה אומר שההערכות החדשות לפיהן הריבית תמשיך להיות גבוהה עוד זמן רב, תומכות בתחזיות הרווח האופטימיות עבור המערכת וזה טוב למניות הבנקים; הדירוג המלא לחודש ספטמבר
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
אם אנחנו מנסים להסיק מסקנות מעולם המקרו לשוק המניות הרי שמניות המערכת הבנקאית נמצאות בתקופה טובה ונסביר. סביבת המקרו משדרת לשוק מסרים לפיהם הריבית תמשיך להיות גבוהה עוד הרבה זמן ואם חשבנו שהורדת ריבית תהיה מתישהו במחצית הראשונה של השנה הבאה, הרי שההערכות החדשות מדברות על תקופה ארוכה יותר של ריבית גבוהה.
אז אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהריבית תהיה גבוהה עוד הרבה זמן ומכאן שגם האינפלציה לא תתכנס למרכז היעד (2%) בתקופה הקרובה הרי שהרווחים של הבנקים צריכים להיות גבוהים מכפי שחשבנו קודם לכן וזה אומר בתורו: הגדלת החשיפה למערכת ואת זה אנחנו רואים בדירוג מניות הבנקים לחודש ספטמבר.

את הבנקים בישראל צריך לראות באספקלריה שונה מעט מהמקובל בעולם. נסתכל רגע על בנק מזרחי, שם הבנק נהנה מהקלות של הפיקוח על הבנקים בכל הנוגע ליחסי ההון שלו וזה אומר שהוא יכול להיות חשוף יותר לכלכלה המקומית ובנק מזרחי מנצל את ההקלה הזו עד תום ותיק המשכנתאות שלו ממשיך להיות הגדול במערכת.
בנק הפועלים למעשה הוא הבנק הגדול בישראל שמתנהל כבר מספר שנים בצורה מעוררת כבוד. הבנק למרות הפיתויים הגדולים שומר על איכות גבוה של תיק האשראי וזה אומר שהוא ממשיך לשמור על חלקו במערכת תוך שהסיכונים שהוא לוקח מחושבים לגמרי וזה יוצר כריות הון מעניינות למעלה הדרך.
דיסקונט שנהנה אף הוא מההקלות של הפיקוח על הבנקים בכל הנוגע ליחסי ההון שלו ממשיך לצמוח יותר מכפי חלקו במערכת וכאן המצב הוא מעט מסוכן. קצב צמיחה כזה מייצר סיכונים שבשלב הזה אינם גדולים מידי אבל הם מדרון חלקלק.
הבנק הבינלאומי למעשה שומר על ההתנהלות השמרנית שאפיינה אותו בשנים האחרונות וזה אומר שרווחיות מתיק האשראי גבוהה ומשקפת סיכונים נמוכים לתיק האשראי.
הבנק שצריך לפקוח עליו עין הוא בנק לאומי. לאומי חשוף מאוד לשוק הנדל"ן ולאו דווקא דרך תחום המשכנתאות כמו בנק מזרחי או הפועלים. לאומי חשוף מאוד למתחם שדה דב ובמקביל הוא חשוף מאוד לפעילות של נשיונל בנק בארה"ב שם הבנקים הבינוניים והמקומיים סובלים מלחץ הריבית (שם הלחץ הזה כבר התהפך וממקור רווח הפך להיות מקור לחולשת הלווים) ומכאן בהינתן מבחני לחץ של הפדרל ריזרב הוא עלול לא להניב את הרווחיות לבנק לאומי כפי שהייתה מניבה פעילות עצמאית של הבנק.
כך או אחרת. בחודש ספטמבר ראינו את המשקיעים מחפשים את מניות המערכת הבנקאית המקומית וזה ניכר בביצועים של המניות שלהם. זהה הדירוג המלא לחודש ספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה